Lägga till rutter Etrex 30

Hej,
Jag köpte och fick hem en Garmin Etrex 30 idag och köpte Kartor i V4 och allt fungerar bra.
Men, jag hittar inte hur man kan föra in rutter?

Te.x jag vill ha gästrikeleden, upplandsleden samt kungsleden.

Går inte dessa att föra in så att säga så man kan gå efter dom?
Dvs att dom är "för ritade" på kartan om ni förstår hur jag menar?

Du får nog helt enkelt skapa dom i Garmin Base Camp och sedan exportera dom till din eTrex.
Om nu ingen råkar ha dessa redan och kan ge dig dom.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Du får nog helt enkelt skapa dom i Garmin Base Camp och sedan exportera dom till din eTrex.
Om nu ingen råkar ha dessa redan och kan ge dig dom.

Hej,
Jag hittade gpx filen för Gästrikeleden, men den är i flera separata rutter vilket gör att man har ingen aning vad som är vad så att säga när man skall välja rutt. =(

Hej,
Jag hittade gpx filen för Gästrikeleden, men den är i flera separata rutter vilket gör att man har ingen aning vad som är vad så att säga när man skall välja rutt. =(

Du får väl importera dem til basecamp då och se hur de går. Kanske motsvarar varje rutt en eller flera etapper?
/Niklas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips