Lägga till rutter Etrex 30

Hej,
Jag köpte och fick hem en Garmin Etrex 30 idag och köpte Kartor i V4 och allt fungerar bra.
Men, jag hittar inte hur man kan föra in rutter?

Te.x jag vill ha gästrikeleden, upplandsleden samt kungsleden.

Går inte dessa att föra in så att säga så man kan gå efter dom?
Dvs att dom är "för ritade" på kartan om ni förstår hur jag menar?

Du får nog helt enkelt skapa dom i Garmin Base Camp och sedan exportera dom till din eTrex.
Om nu ingen råkar ha dessa redan och kan ge dig dom.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Du får nog helt enkelt skapa dom i Garmin Base Camp och sedan exportera dom till din eTrex.
Om nu ingen råkar ha dessa redan och kan ge dig dom.

Hej,
Jag hittade gpx filen för Gästrikeleden, men den är i flera separata rutter vilket gör att man har ingen aning vad som är vad så att säga när man skall välja rutt. =(

Hej,
Jag hittade gpx filen för Gästrikeleden, men den är i flera separata rutter vilket gör att man har ingen aning vad som är vad så att säga när man skall välja rutt. =(

Du får väl importera dem til basecamp då och se hur de går. Kanske motsvarar varje rutt en eller flera etapper?
/Niklas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips