Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Står i valet och kvalet av att ta mina nyinköpta och ingådda Island Pro eller mina gamla Jörnkängor på mig upp till Abisko nästa vecka.
Enligt den diskussion jag följt om snöläget i området lutar det åt gummi före läder. Lite tråkigt att inte få använda de nyinköpta skodonen dock!
Varför inte ta med lite nikwax istället så du kan smörja in läderkängorna? Vet iof inte vad de andra kängorna är för modell/sort men jag skulle aldrig komma på iden att ha något med gummi när det är snö! Använder själv Salomon Mountain 8r (läder) som jag har behandlat med nikwax, o dem har jag vadat med, gått i djupsnö med (dock använder jag damasker), men även gjort mycket mera, men dock mest bestigningar iof.
..och jag skulle aldrig komma på iden att ha något annat än gummistövlar, med eller utan skidor därunder, på snöslaskiga sommarfjäll. Smaken är som baken!
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
1 kommentar
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...