Läder och Gummi!

Står i valet och kvalet av att ta mina nyinköpta och ingådda Island Pro eller mina gamla Jörnkängor på mig upp till Abisko nästa vecka.
Enligt den diskussion jag följt om snöläget i området lutar det åt gummi före läder. Lite tråkigt att inte få använda de nyinköpta skodonen dock!

Varför inte ta med lite nikwax istället så du kan smörja in läderkängorna? Vet iof inte vad de andra kängorna är för modell/sort men jag skulle aldrig komma på iden att ha något med gummi när det är snö! Använder själv Salomon Mountain 8:eek:r (läder) som jag har behandlat med nikwax, o dem har jag vadat med, gått i djupsnö med (dock använder jag damasker), men även gjort mycket mera, men dock mest bestigningar iof.

M2; sa:
..jag skulle aldrig komma på iden att ha något med gummi när det är snö!

..och jag skulle aldrig komma på iden att ha något annat än gummistövlar, med eller utan skidor därunder, på snöslaskiga sommarfjäll. Smaken är som baken!

/Per

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg