Läckande batterier

I helgen var behovet av pannlampor stort och jag fick leta lite lådorna.
Hittade några extra pannlampor och fick skrapa ut gamla läckande batterier och insåg att mina underhålksrutiner inte funkade. Fick nog bort det mesta av geggan men så tråkigt och risk att det blev sämre kontakt när jag satte i nya batterier då kontakterna har ärjat.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
I helgen var behovet av pannlampor stort och jag fick leta lite lådorna.
Hittade några extra pannlampor och fick skrapa ut gamla läckande batterier och insåg att mina underhålksrutiner inte funkade. Fick nog bort det mesta av geggan men så tråkigt och risk att det blev sämre kontakt när jag satte i nya batterier då kontakterna har ärjat.
Tråkigt att höra. Det har hänt mig också.

Kamera butiker brukar ha , skulle även tro kanske typ Kjell & co. Men förr när batterierna var av sämre kvalitet ur läckage synpunkt. Även kontakter var känsligare.Var det standard att ha med en penn liknande polrengörare.
Skruvade fram ett stift var av man gnuggade rent poler. Kolla om sådana finns kvar, mina är tyvärr borta sedan länge.
Mvh

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips