lacka lagg

jag har ett par gamla riktigt repiga o fula elan stinger, som jag för övrigt tycker e redigt sköna att köra på, men de ser ut som skit. Inte nog med att designen va ful redan när jag köpte dem, men nu e de ännu värre.

Det jag tänkte var att slipa bort alla repor på ovansidan, och sedan lacka antingen en färg, eller motiv. Någon som har erfarenhet av detta, vilka färger man kan använda utan att förstöra plasten osv.


MVH
/* johannes */
 
Fula lagg

Håller lite med Utomjordlingen lite. Och tilläggar att lägg tiden på att åka istället för att lacka.
Tänk på att fula skidor förmodligen är mindre stöldbegärliga.

Men om du vill ha tips så lackade jag en hemgjord Snåwboard med epoxylack som finns att köpa i båtaffärer. Dyrt, segt, starkt och sitter som fan. Man köper en färg och sen pigment till det och sen kan man måla halva skidan vit och sen andra halvan blå eller vad man nu köper för pigment. Man behöver inte klarlacka ovanpå det här för det är så starkt och tjockt ändå. Blir jämt och snyggt.
Sen dekaltrimmar man bara ovanpå.

Stalle
 
sälj!

mmm... mycket skall man höra, lacka skidor! De är ju faktiskt gjorda av plast! Nä sälj dina fladdriga gamla stinger med belag udan glid och köp en riktig skida, ingen som åker mer än en vecka per år kan tycka att det är en "redigt skön skida"! Mitt råd är helt enkelt att se dig om efter ett par riktiga skidor...
 
mipe1979, jag tycker tyvär att stinger e ganska rolig att köra på till och från. Har även följande skidor jag varvar mellan Head Air, K2 Off Piste, Salomon Xscream. Men jag tycker att Stinger e rolig, inget brott i det. Klart dom e lite fladdriga, men det styr man bara upp med bättre teknik ;)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
owahlund Nya allround-lagg Telemark 4
Rike Problem med längd på nya lagg Telemark 3
Langenbrunner Breda lagg?? Telemark 0
niduri Är mina lagg för långa? Telemark 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.