Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
La Sportiva Mythos - Stockholm?
- Trådstartare rockmater
- Start datum
De fanns tidigare hos Addnature, men vad jag vet så har de slutat att tillverkas. Titta på La Sportivas hemsida så ser du att de int efinns med bland klätterskorna.
Jag har själv ett par och är nöjd med skon om det nu spelar någon roll. Jag kör en storleksjämförelse för mig själv så du kasnke vågar köpa på nätet om du hittar dem.
La Sportiva Mythos: 43
Salomon Super Mid X XCR: 46 2/3
Salomon Pro Amphib: 46
Salomon XA Pro 3D: 46
Adidas ClimaCool2: 46
Kanske hjälper lite iaf
Edit: Såg att de visst fanns kvar. Kolla som sagt med Addnature, de tar nog hem om det behövs.
[Ändrat av langby 2006-04-07 kl 16:44]
Jag har själv ett par och är nöjd med skon om det nu spelar någon roll. Jag kör en storleksjämförelse för mig själv så du kasnke vågar köpa på nätet om du hittar dem.
La Sportiva Mythos: 43
Salomon Super Mid X XCR: 46 2/3
Salomon Pro Amphib: 46
Salomon XA Pro 3D: 46
Adidas ClimaCool2: 46
Kanske hjälper lite iaf
Edit: Såg att de visst fanns kvar. Kolla som sagt med Addnature, de tar nog hem om det behövs.
[Ändrat av langby 2006-04-07 kl 16:44]
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Visst är det irriterande! 
Jag köpte ett par miura istället dom fungerar ok men dom är ju inte ett par mytos och nu finns ju mytos inte bara i lila heller även om det är en fin färg.
http://www.sportsnett.no/ har en butik i Oslo och dom ska ha mytos tydligen.
/Mattias
(som klättrar med miura i väntan på mina nästa mytos)
Jag köpte ett par miura istället dom fungerar ok men dom är ju inte ett par mytos och nu finns ju mytos inte bara i lila heller även om det är en fin färg.
http://www.sportsnett.no/ har en butik i Oslo och dom ska ha mytos tydligen.
/Mattias
(som klättrar med miura i väntan på mina nästa mytos)
Har kikat runt på en del forum och funderar nu på att chansa och köpa via en nätbutik. Många rekomenderar 1-1.5 storlek större än sin vanliga streetsko storlek.
Alla som har Mythos och läser tråden får gärna slänga in ett inlägg med:
1. Normal skostorlek (streetsko)
2. Införskaffad storlek Mythos
3. Är du nöjd med storleksvalet, eller har den blivit för rymlig/trång efter användning.
Tack så hemskt mycket för hjälpen!
(börjar bli aningens desperat
)
/Johan
Alla som har Mythos och läser tråden får gärna slänga in ett inlägg med:
1. Normal skostorlek (streetsko)
2. Införskaffad storlek Mythos
3. Är du nöjd med storleksvalet, eller har den blivit för rymlig/trång efter användning.
Tack så hemskt mycket för hjälpen!
(börjar bli aningens desperat
/Johan
Sko: 39
Mytos: 36.5
Mina var små men töjde sig en del när dom blev varma men det var nog lite pga av att dom var väldigt gamla.
Miura: 37
Tycker nog att dom är ungefär samma i storleken faktiskt så 37:an är lite större än min mytos 36.5
Som storlekarna antyder gillar jag små skor med böjda tår men det är ju en smaksak.
En del påstår att storlekarna dessutom varierar lite pga att skorna är handgjorda men det kan jag varken bekräfta eller dementera.
Svårt val!
/Mattias
Mytos: 36.5
Mina var små men töjde sig en del när dom blev varma men det var nog lite pga av att dom var väldigt gamla.
Miura: 37
Tycker nog att dom är ungefär samma i storleken faktiskt så 37:an är lite större än min mytos 36.5
Som storlekarna antyder gillar jag små skor med böjda tår men det är ju en smaksak.
En del påstår att storlekarna dessutom varierar lite pga att skorna är handgjorda men det kan jag varken bekräfta eller dementera.
Svårt val!
/Mattias
Svenska LaSportiva agenturen dumma i huvet?
Hur fan kan dem stryka Mythos från det svenska sortimentet? Mythos är enligt La Sportiva världens mest sålda sko. En suverän design som funkat i typ 15 år. Bekväm som få men ändå riktigt bra känslighet. Oerhört allround. Har själv haft ett par Mythos sen jag började klättra -92. Vårdat dem fram till nu, men nu är de riktigt slut. Har haft 3-4 andra skor under tiden, men alltid återvänt till mina gamla Mythos. Har själv letat efter dem i butikerna i Sthlm.
Angående storlek så töjer sig Mythos lite. De är ju ofodrade. Själv tror jag att jag haft srlk 41 då jag i andra skor har strlk 42. Då har dem varit rätt bekväma, inga böjda tår inte, med plats för en supertunn strumpa.
Ge oss Mythos tillbaka!!!
Eller finns det någon annan sko att rekommendera som har liknande egenskaper?
/Patrik
Hur fan kan dem stryka Mythos från det svenska sortimentet? Mythos är enligt La Sportiva världens mest sålda sko. En suverän design som funkat i typ 15 år. Bekväm som få men ändå riktigt bra känslighet. Oerhört allround. Har själv haft ett par Mythos sen jag började klättra -92. Vårdat dem fram till nu, men nu är de riktigt slut. Har haft 3-4 andra skor under tiden, men alltid återvänt till mina gamla Mythos. Har själv letat efter dem i butikerna i Sthlm.
Angående storlek så töjer sig Mythos lite. De är ju ofodrade. Själv tror jag att jag haft srlk 41 då jag i andra skor har strlk 42. Då har dem varit rätt bekväma, inga böjda tår inte, med plats för en supertunn strumpa.
Ge oss Mythos tillbaka!!!
Eller finns det någon annan sko att rekommendera som har liknande egenskaper?
/Patrik
Liknande trådar
- Svar
- 3
- Visningar
- 2 M
- Svar
- 12
- Visningar
- 2 M
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips