Kungsleden utan tält/liggunderlag

Falskt dilemma. Om du inte använder säkerhetsbälte och är med om en olycka så kan du skada dig rejält. Om du inte har med dig tält + liggunderlag på en stugtur så är det värsta som kan hända att du får dela bädd med någon. Tål man inte det bör man inte va på fjället...

Om det verkligen är det värsta du kan tänka dig kan hända om du vandrar i fjällen ensam under senhöst saknar du fantasi. Jag kanske kan hjälpa dig lite här: benbrott, snöstorm, vilse, sjukdom, skoskav...

Nej, det värsta som kan hända är inte att du får dela bädd eller sova på golvet...

avslutad210712

Gäst

Frågan var tält eller inte på sträckan Nikkaluokta-Abisko under en stugvandring. Personligen skulle jag inte släpa med mig ett tält på den sträckan för så länge stugorna är öppna lär man knappast behöva klara sig själv någon längre stund. Och lyckas man gå vilse på den sträckan så skall man inte ens gå ut i en asfalterad stad *L*.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips