Kul karbin...

Haha! Måste ju vara ett skämt ... tänkte jag först. Men den lär ju vara grymt säker. Som en skruvkarbin fast några gram lättare. Fin att ha på säkringarna i en standplats, t.ex., men att använda den live, med en hand, ser svårt ut.
 
Haha vilken grej !!!! Trodde också att det var ett skämt först, men som sagt den ser ju riktigt säker ut.. Och lättviktig. Fårgan är bara om den är praktisk att använda med en hand, annars var den ju om inte annat väldigt "cool". :)

vart på nätet hittade du den där ? Måste ju bara ha en ;)

mvh tim
 
Snyggt Mezzner!
Tänk att ha en sån hängande på ryggan eller annan välexponerad plats, bara för att få folk att undra (och kanske tycka att man e jättecool extremkille som har sådana avancerade grejer... ;) )

/M
 
Vad var det Mezzner visade upp? Jag såg bara ett blankt inlägg.

När det gäller karbinen jag la in, så är jag nog lite skeptisk. Det känns så mycket lättare att bara använda två vanliga karbiner i de lägen som en biwire kan komma i fråga.

"The BiWire should not be used to replace a regular locker, because the inner gate is not physically secured by a sleeve as it is in conventional locking carabiners. It could be possible for something to open the inner gate and then it could come unclipped. So use it as an alternative to a non-locker when you want extra strength and security."
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
trolltind Bildspel tråkigt eller kul!?? Klättring allmänt 8
seon Den 18-19 september glömmer vi allt elände och bara klättrar och har kul ihop Klättring allmänt 20
Pandan Twin Gate Karbin Klättring allmänt 17
Gabbi_ Skillnad gradering Klättercentret vs. Karbin? Klättring allmänt 23
lyckegard Karbin - Skylotec Gripzone Klättring allmänt 7
Iggle Karbin för säkring Klättring allmänt 9
SWEPADDLER Karbin som passar i en Petzl Pirana? Klättring allmänt 7
hebbe Farligt att fixera karbin i slinga med gummisnodd Klättring allmänt 8
Mike C Finns karbin som håller sig öppen? Klättring allmänt 4
Petri Niemelä karbin"placering" vid säkring Klättring allmänt 11
lobo2me 8-ögla o karbin för att fira på ena tampen av ett dubbelrep Klättring allmänt 12
ratfink Tappad karbin..? Klättring allmänt 6
coffee08 Köptips slinga, karbin, quickdraws och rep Klättring allmänt 22
Zion Hjälp, köp av karbin och slingor för top-rep. Klättring allmänt 14
jcederli Upphittad Karbin Tuntorpklippan Klättring allmänt 0
Mezzner Karbin kvarglömd i Sorvretsbacken Klättring allmänt 0
Michel.B Fråga om SLCD + 120slinga + karbin Klättring allmänt 16
rockmater Kvarglömda slingor+karbin Fullbroberget Klättring allmänt 1
dannemannen Vad är skillnaden mellen en dyr och en billig karbin? Klättring allmänt 18
dannemannen Skadad Karbin Klättring allmänt 47
klätterpojken muffins på karbin Klättring allmänt 3
spanked Stöld på Karbin! Klättring allmänt 1
Någon som testat Karbin ?? Klättring allmänt 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.