Kudde för knäna

Jag har ett rätt omfattande program för benen. I programmet ingår (på förslag av min tidigare PT) "split squats" som är rätt ansträngande för mina knän. Jag har märkt att det underlättar med en kudde e d under det bakre, passiva, benet (det handlar mest om ställningen i utförandet, inte kontakten mellan knä och underlag). Den som visas i denna video:
verkar lagom i tjocklek och styvhet.

Den jag sjäv använder är i ngt slags tyg, med stoppning av okänt slag, aningen för tjock, 6 cm (som blir kanske 5 under lätt tryck) och aningen för eftergivlig.
Undras var man kan få tag i ngt liknande den i videon. Kanske ska sägas att jag inte tar stöd av en stol och att jag har vikter i händerna, 2*3 kg, blir kanske mer.

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips