Kritpåse

Kanske en väldigt basic fråga, men vilken storlek behövr man på kritpåse om man är nybörjare inomhus och ska gå grundkurs klippa i maj? Är det bara beroende på handstorlek eller är de hur mycket kalk man vill ha i?

Tips på någon bra?
 
Om du ska ha kritboll och har fullvuxna händer så tycker jag att de största är lagom.
Om du klättrar utomhus så är det ibland praktiskt att ha nyckelficka i den. Är den lite stadig i kanten så kan det vara lättare att få ned handen. Men vad som helst duger väl också.
 
Det funkar säkert utmärkt, men jag blir väldigt lätt våt om händerna.. Funderar på flaskmetoden också, då slipper det komma kalk i väskan när man transporterar selen
 
Ska det vara på det viset, så kan jag ju meddela att jag har ett bättre tips för att du inte ska få kalk i väskan. Se till att väskan har ett tätt blixlås, och stäng detta noga innan du stoppar väskan i kalkpåsen, så undviker du att få kalk i väskan. En stor påse är som sagt att föredra.
 
Kritpåsen är ju klättrarens största accessoar, den ska du inte snåla med!
Köp en ny vid varje tillfälle du kan motivera det, eftersom det i praktiken är tämligen lika funktion på de olika, bara du kan få dem att hänga där du vill, så är det bara att samla på dig.
De är ju våra handväskor :)
 
Fast det är ju alltid dom med äldst och mest välanvänd utrustning som får mest cred. Och det måste ju gälla speciellt på kritpåsar!
Tänk någon som skickar hårt med en gammal troll-påse!

Nähh stå fast vid en kritpåse och använd den tills den trillar i bitar, det är respekt!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Iggle Hjälp att hitta en kritpåse Klättring allmänt 4
Kritpåse upphittad i Runsa Klättring allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.