Krita

Lös krita
eller
kritbollar?

Vilket är bäst?


Jag undrar vad ni föredrar och varför.

MVH
zzeezz
 
mums

kritboll är goare på alla sätt enligt mig

och har jag lös krita så tappar jag ut skiten på marken direkt, vilket är en nackdel
 
Jag brukar köra en boll och sen lite lösa krita/krossat block för att få lite mer kring bollen. Sist köpte jag en boll som är återförslutbar med dragsko. Verkar bra då jag har väldigt mycket krita i lös och blockform.
En kompis hade lös krita men tog en damstrumpa i nylon och kör med som boll.
Apropå krita; efter en längre tids klättring så blir ju händerna "oljiga" av svett och krita och jag tycker inte att kritan tar riktigt lika bra då. Förutom att torka av händerna (eller tvätta dem men det är oftast inget alternativ), har någon ett tips på lösning?
 
Beror på var

Inomhus: alltid boll. Det brukar vara krav på det på gymen eftersom personalen snabbt tröttnar på kritlunga och damsugare.

Ute i Sverige: Boll

Ute i varmt land: Lös krita, för det går åt så mkt och det kan behöva kritas upp på underarmarna som annars dryper.

Håller med dem som blandar - det funkar bra.
 
Jag brukar grunda med blöt krita för att torka ut händerna innan jag går på leden. Sen kör jag som alla andra. Boll med massa löst runt så att jag känner hur kritan rinner över när jag doppar ner handen i påsen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
bellasoda Upsalite - ny krita? Klättring allmänt 1
Visenten Har någon testat High Sports krita? Klättring allmänt 4
Robin86 flytande krita Klättring allmänt 4

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.