Min värsta fiskeupplevelse!!! Jag och en fiskekamrat stod och fiskade gädda med vobbler. Vi fick upp 9 st den dagen. Men mitt i fisket trodde jag att storgäddan tagit kroken... men tji fick jag! Upp ur vattnet flög en kotte som såg ut som värsta kringlan. Kamraten kissade nästan på sig av skratt. Så det kan gå. En annan gång fick jag upp en fiskekrok... hur stor är chansen att det händer? Vad är det värsta ni fått upp?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
kotte på kroken
- Trådstartare Reibel
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Kan ju annars berätta om det klantigaste som jag gjort på sjön!
Jag var i 7-8 års åldern och pappa tog med mig ut i ekan för att lägga ryscha utanför Styrsö i Göteborgs skärgård. Vi hittade en fin vik ankrande upp knöt fast den röda plastkulan som skulle markera var vi lämpat i nätet.
Jag fick den stora äran att lyfta i det....
Lycklig såg jag nätet försvinna ner i djupet, drömmandes om valar och hajar som skulle finnas i nätet dagen efter.
Nätet flöt ner i det svarta havet, utan tamp...
Det låg i ett fint rullat nystan på durken med den röda bojen som en utsträckt tunga....
Vi draggade efter nätet i en timme utan att hitta det, jag var helt förstörd och tänkte nu istället på alla stackars krabbor som skulle sluta sina dagar i mitt nät...
Farsan däremot svor en lång ed sen gav vi oss iväg till handelsman och köpte ett nytt nät till dagen som skulle i dagen efter.
Nästa dag guppade vi på samma perfekta ställe, nu knöt pappa fast den vita tampen stenhårt i ryschan. Den skulle bara sitta fast!
I med nätet, ett ryck för att testa, jo det satt. Linan löpte ner i havet och tankarna på valarna och hajarna tog form igen undra vad som skulle finnas mer kanske en hammarh... PLOPP........SA*an För banna ehh aj så illa det kan gå ibland min son!
???
Tampen satt fast i ryschan, den satt stenhårt, men det gjorde inte knuten som skulle sitta i den röda kulan..
Den låg kvar på durken, igen, den hade helt enlkelt lossnat i näven på min stackars pappa i i farten ner i djupet..
Vi fick inget den gången heller men vem vet vad som väntar på det stället
Jag var i 7-8 års åldern och pappa tog med mig ut i ekan för att lägga ryscha utanför Styrsö i Göteborgs skärgård. Vi hittade en fin vik ankrande upp knöt fast den röda plastkulan som skulle markera var vi lämpat i nätet.
Jag fick den stora äran att lyfta i det....
Lycklig såg jag nätet försvinna ner i djupet, drömmandes om valar och hajar som skulle finnas i nätet dagen efter.
Nätet flöt ner i det svarta havet, utan tamp...
Det låg i ett fint rullat nystan på durken med den röda bojen som en utsträckt tunga....
Vi draggade efter nätet i en timme utan att hitta det, jag var helt förstörd och tänkte nu istället på alla stackars krabbor som skulle sluta sina dagar i mitt nät...
Farsan däremot svor en lång ed sen gav vi oss iväg till handelsman och köpte ett nytt nät till dagen som skulle i dagen efter.
Nästa dag guppade vi på samma perfekta ställe, nu knöt pappa fast den vita tampen stenhårt i ryschan. Den skulle bara sitta fast!
I med nätet, ett ryck för att testa, jo det satt. Linan löpte ner i havet och tankarna på valarna och hajarna tog form igen undra vad som skulle finnas mer kanske en hammarh... PLOPP........SA*an För banna ehh aj så illa det kan gå ibland min son!
???
Tampen satt fast i ryschan, den satt stenhårt, men det gjorde inte knuten som skulle sitta i den röda kulan..
Den låg kvar på durken, igen, den hade helt enlkelt lossnat i näven på min stackars pappa i i farten ner i djupet..
Vi fick inget den gången heller men vem vet vad som väntar på det stället
En matta, ca 75 * 250 cm i Eskilstunaån, lyckligtvis hade jag kraftiga grejor, då jag var ut efter gädda. När mattan hakade på och den började röra sig i strömmen trodde jag att svenska gäddrekordet snart skulle vara slaget, gissa om man var besviken när man såg vad som hakat på...
Skäms
Kanske var det mitt? En gång för länge sedan lyckades jag nämligen med konststycket att tappa spö med rulle mitt i ett kast. Har aldrig vågat berätta det för någon förrän nu.
/g
norpan_; sa:Ett helt spö med rulle och allt!
/m
Kanske var det mitt? En gång för länge sedan lyckades jag nämligen med konststycket att tappa spö med rulle mitt i ett kast. Har aldrig vågat berätta det för någon förrän nu.
/g
Ett gang polare till mig var ute med en turbat(M/S Lilly) i Oresund. De stod och pilkade med sina hyrda spon och hade jakligt trevligt. Sa trevligt att en av polarna glomde att halla i spot som plumsade i. Stor uppstandelse och bannor fran kapten. Hur som helst sa fick han hyra ett nytt spo och efter nagra minuters avdrift sa styrde skeppet upp till utgangspunkten igen. Da tror plotsligt olyckskorpen att fiskelyckan har vant och havdar att han har en bamsetorsk pa kroken. Upp ploppa istallet spot han tappade i en halvtimme tidigare.
Jag...
har väl fått en del konstiga napp, men min kusin har då fått det största och minst önskade, nämligen undertecknads öra !
I vår arla ungdom så var vi ute och spinnfiskade från båt, jag ståendes framåtböjd, varpå min kusin säger något jag inte hör, och ställer mig upp för att höra bättre. Tjofs så har, den då, unge Herr Bäck fått ett örhänge !
När jag sedan frågade min kusin vad han sa, så var det just att jag skulle passa mig för att nu så kastar han !
Hur som haver, spinnaren satt inte fast alltför mycket och på det hela så slutade det bra...fast några mer sådana napp vill varken jag eller han ha!
En annan lärdom är att man skall flugfiska och inte spinnfiska
/Anders B
har väl fått en del konstiga napp, men min kusin har då fått det största och minst önskade, nämligen undertecknads öra !
I vår arla ungdom så var vi ute och spinnfiskade från båt, jag ståendes framåtböjd, varpå min kusin säger något jag inte hör, och ställer mig upp för att höra bättre. Tjofs så har, den då, unge Herr Bäck fått ett örhänge !
När jag sedan frågade min kusin vad han sa, så var det just att jag skulle passa mig för att nu så kastar han !
Hur som haver, spinnaren satt inte fast alltför mycket och på det hela så slutade det bra...fast några mer sådana napp vill varken jag eller han ha!
/Anders B
Re: Jag...
helt ofarligt är inte flugfisket.. det har väl hänt att kepsen följt med ett riktigt kraftfullt utkast..
brook; sa:Hur som haver, spinnaren satt inte fast alltför mycket och på det hela så slutade det bra...fast några mer sådana napp vill varken jag eller han ha!
/Anders B
helt ofarligt är inte flugfisket.. det har väl hänt att kepsen följt med ett riktigt kraftfullt utkast..
Liknande trådar
- Svar
- 6
- Visningar
- 1 M
- Svar
- 6
- Visningar
- 3 M
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar