Kosttillskott

Jo tränar som sagt ganska mycket ca: 4ggr/vecka
Mest styrketräning, och nu kommer jag till den oundvikliga frågan.
Har läst en massa om kosttillskott då främst om fettförbrännande, muskeltillväxande och prestationshöjande.
Kosttillskottet HMB verkar vara bra, är bådefettförbrännande och muskelökande, men undrar om preparatet verkligen fungerar.
Annars verkar ju kreatin vara den som fungerar bäst

/simon
 
Hej!

Kreatin är (vad jag vet) bara prestationshöjande. Inte muskelbyggande. Men är inte att förakta iaf då det funkade jättebra för men när jag tränade på gym. Har inte provat i andra sporter.
Det ska finnas en sida som heter nåt i stil med "paulun" där det mesta om kost behandlas. Har sett att den omnämnts på denna sida så det är bara att leta...
Lycka till. Kim.
 
Northstar; sa:
Jo tränar som sagt ganska mycket ca: 4ggr/vecka
Mest styrketräning, och nu kommer jag till den oundvikliga frågan.
Har läst en massa om kosttillskott då främst om fettförbrännande, muskeltillväxande och prestationshöjande.
Kosttillskottet HMB verkar vara bra, är bådefettförbrännande och muskelökande, men undrar om preparatet verkligen fungerar.
Annars verkar ju kreatin vara den som fungerar bäst

/simon

Hej!
Om du äter rätt och har koll på vad du sätter i dig så behöver du knappast något kosttillskott. Dom pengarna kan du lägga på maten i stället.
Tänker du ÖKA träningsdosen till att omfatta t.ex två pass per dag så kan du prova med t.ex en gainer som innehåller både protein och kolhydrater samt en hel del annat som gör det lättare att få in energi i
muskelcellerna.
Om man tränar regelbundet så behöver man knappast bry
sig om fettförbränningen. Den kommer automatiskt i och med att muskeluppbyggnaden tar fart.


Kör gärna några "syre-pass" i veckan, dvs löpträning, cykling eller varför inte bara gå.

Lev väl!
 
bygga muskler

när jag var några år yngra så sattsade jag benhårt på att bygga massor utav sånna däringa muskler =) då åt jag kreatin för att återhämta mig fortare, jag upplevde att det fungerade mkt bra. frågan man bör ställa sig är vad du vill få ut av träningen. jag skulle börja med att klämma lite gainer efter tränignspassen för att återhämta mig snabbare, om det inte räcker så kan du ju prova kreatin, det är ju tokbilligt nu jämfört med vad det var för 4-5 år sedan!

men framförallt, ät som en häst, det är absolut nödvändigt, kosttillskott är ju det... tillskott!

/einar
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.