KornSjöarna Värmland/Norge

Hej alla glada.
Vi har vart runt i olika delar av Värmland och Dalsland och Norge för att paddla... nu vill vi ta oss till Kornsjöarna som kryssar på gränsen till Norge. Är det någon som har vart där? Hur ser det ut? Lägerplatsr... folk...etc.
Mvh. McDanish.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Funderar på att paddla Kornsjöarna. Någon här som har tips på lämpliga iläggningsplatser, med vettig parkering, vid dessa?
/Wadsbo

Jopp - Dalsland är det...

Har bara vistats i den sydligare av dessa sjöar men det är mycket lugnt och öde. En ocDet finns några fasta vindskydd men det vi bodde vid hade eldats upp något år tidigare så där var bara en askhög. En och annan sommarstuga, i övrigt lugnt.

Funderade lite på att bära med mig min Ally söder ut upp mot Kynnefjäll och de spännande klippsjöar som finns där, men mina vänner från närområdet avrådde - det är oerhört svårgått och kuperat. Men på kartan ser det spännande ut...
//D

Kornsjöarna i Norge, Dalsland och Bohuslän

Kornsjöarna, Norra, Mellan och Södra ligger till olika delar gränsande mot Norge/Dalsland (norra), Dalsland/Bohuslän (mellersta) och till större delen i Bohuslän (södra). Skitne Kornsjö ligger helt och hållet i Bohuslän, men den är inte mycket till paddelvatten. Rövaren som lär har bott mellan Södra Kornsjön och Klevattnet (Oron) torde har behärskat den snårig terrängen. Han var farlig för slädforor till/från Norge men inte för nutida paddlare.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips