Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Koordinatoer på www.gulasidorna.se
- Trådstartare Store
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Re: Webbservern låg nere
Nej, du behöver inte oroa dig. Jag skulle dock inte bli förvånad om du fick ett artigt brev av dem, där de ber dig att genast ta bort sidan, innan de vidtar juridiska åtgärder. Förmodligen kommer de att hävda att "deep linking" är förbjudet eller nån sån mumbo jumbo. Det är bara struntprat och inget att bry sig om, även om de flesta nog väljer att inte ta fajten med företagsjuristerna.
AspenXTR; sa:Det enda jag gör är ju faktiskt att länka till deras sida, och såvitt jag vet är det inte förbjudet =)
Nej, du behöver inte oroa dig. Jag skulle dock inte bli förvånad om du fick ett artigt brev av dem, där de ber dig att genast ta bort sidan, innan de vidtar juridiska åtgärder. Förmodligen kommer de att hävda att "deep linking" är förbjudet eller nån sån mumbo jumbo. Det är bara struntprat och inget att bry sig om, även om de flesta nog väljer att inte ta fajten med företagsjuristerna.
Bra jobbat
Bra jobbat, men jag tycker att det smugit sig en ett fel. Texterna X-koordinat: Y-koordinat: ska byta plats (permuteras).
http://194.52.43.5/mapx2/default.html
På Rikets Nät är
X =norr och är i runda slängar mellan 6140500 och 7176000
Y =öst och är i runda mellan 1231600 och 188000
Det märkliga med Rikets Nät val av X resp Y riktning har diskuterats många gånger på detta forum, och jag tycker fortfarande det är lika ologiskt som jag tyckte första gången jag kom i kontakt med det.
Rätta mig om jag tänkt fel i denna sena timme.
Per Brune
Bra jobbat, men jag tycker att det smugit sig en ett fel. Texterna X-koordinat: Y-koordinat: ska byta plats (permuteras).
http://194.52.43.5/mapx2/default.html
På Rikets Nät är
X =norr och är i runda slängar mellan 6140500 och 7176000
Y =öst och är i runda mellan 1231600 och 188000
Det märkliga med Rikets Nät val av X resp Y riktning har diskuterats många gånger på detta forum, och jag tycker fortfarande det är lika ologiskt som jag tyckte första gången jag kom i kontakt med det.
Rätta mig om jag tänkt fel i denna sena timme.
Per Brune
Re: Angående zoomen
Panorerings funktion hade varit nice.
Sedan slog mig en tanke när jag kollade på Eniro´s kartfunktion. Där har man gått steget längre och kör med X & Y när man för musen över kartan (klickbart).
Med dom 2 funktionerna så hade Pelles lilla ASP-projekt varit outstanding.
Problemet som det är nu så måste man ju antingen ha en karta brevid datorn ,ett map-program med X Y på datorn eller så måste man ha lite kordinater i skallen.
Jag pillar lite med samma projekt som Pelle och tänkte lägga in en liten dropdown meny med ett gäng Svenska städer som utgångs punkt för snabbval. Vad tror ni om det ?
[Ändrat av Andy_M 2003-09-23 kl 02:45]
AspenXTR; sa:Tyvärr går det inte göra mkt åt zoomen eftersom skalstegen är fasta, dvs 1,2,3...
Har dock lagt in ett par kartstorlekar till så nu är största storlek 2000x2000.
Framåt eftermiddagsfikat kanske det dyker upp en panoreringsfunktion
// Pelle
Panorerings funktion hade varit nice.
Sedan slog mig en tanke när jag kollade på Eniro´s kartfunktion. Där har man gått steget längre och kör med X & Y när man för musen över kartan (klickbart).
Problemet som det är nu så måste man ju antingen ha en karta brevid datorn ,ett map-program med X Y på datorn eller så måste man ha lite kordinater i skallen.
Jag pillar lite med samma projekt som Pelle och tänkte lägga in en liten dropdown meny med ett gäng Svenska städer som utgångs punkt för snabbval. Vad tror ni om det ?
[Ändrat av Andy_M 2003-09-23 kl 02:45]
Re: Re: Angående zoomen
Tills du får till det så kan du ju alltid öppna ett webbläsarfönster till med Eniros kartor.
Underbar funktion för övrigt!!
Lycka till i kartjagandet!!
/Dalle
Andy_M; sa:Panorerings funktion hade varit nice.
Tills du får till det så kan du ju alltid öppna ett webbläsarfönster till med Eniros kartor.
Underbar funktion för övrigt!!
Lycka till i kartjagandet!!
/Dalle
matbj; sa:Det går bra att skapa stora kartor var som helst om man önskar det också. Exempel på en 1000x1000 stor karta i Jönköping.
http://maps.gulasidorna.se/se_MapIm..._y=6406791&zoomlevel=7&width=1000&height=1000
Jag kanske är pantad som ställer denna fråga men om jag nu vill få en så stor karta på en annan ort än Jönköping hur gör jag då?
//Andreas
bergholm; sa:Jag kanske är pantad som ställer denna fråga men om jag nu vill få en så stor karta på en annan ort än Jönköping hur gör jag då?
//Andreas
Såja, upp med hakan!
Gå till http://www.eniro.se och välj Kartor.
Sök fram den adress som du vill ska vara mittpunkt på din karta.
För muspekaren över länken "Vägbeskrivning" uppe till höger och välj "öpnna i nytt fönster" (PC högerklicka, Mac håll musknappen nertryckt)
I det nya fönstret kan du läsa adressens koordinater långt till höger i adressfältet = URLen
åånej
Ååånej, funkar inte längre...
Har någon satt en käpp i hjulet? Eller är det "skit" bakom tangentbordet?
/J
Ååånej, funkar inte längre...
Har någon satt en käpp i hjulet? Eller är det "skit" bakom tangentbordet?
/J
Liknande trådar
- Svar
- 14
- Visningar
- 3 M
- Svar
- 1
- Visningar
- 767 K
- Svar
- 1