Konstgjord boulder utomhus?

Jag har upptäckt lite klättergrepp vid Gamlestadstorget, Göteborg. Om man åker spårvagn mellan Gamlestadstorget och SKF och tittar vänster lär man upptäcka dem.
Noterade också dessa för några månader sen. Parkerade förundrat cykeln och kände lite, men förstod inte riktigt poängen...
 
Hur funkar det med dessa boulderblock i centrala parker?
Är det mycket klotter och är det många som använder dem som toalett?
Är det mycket annan skadegörelse?

Spontant så känns inte klättringen speciellt rolig heller men jag kan ha fel.
Hur fungerar struktur som stått ute i regn och rusk ett par år?

Vore intressant att höra era synpunkter.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jag kanske missar någon slags poäng nu... Men varför inte bara åka och klättra på riktig sten som moder natur bjuder på? Är bara nyfiken.

/C
 
Jag kanske missar någon slags poäng nu... Men varför inte bara åka och klättra på riktig sten som moder natur bjuder på? Är bara nyfiken.

/C

För att de riktiga stenarna står långt ute i en skitjobbig otäck skog där det bor myror, myggor och andra vilda djur.
Där är det dessutom ingen(*) som ser när du drar av dig t-tröjan och flexar dina muskler på kruxet.

(*) inte dom där brudarna du vill imponera på alltså.


Nä seriöst så är det väl inte konstigare med konstgjorda boulderblock i en park än att tippa ut några lass sand för att anlägga en beachvolleyplan. (Moder natur bjuder ju på riktiga sandstränder också)
 
Orkade inte läsa igenom allt men det finns snart två block invid Lilla Västerbron i Stockholm också. Men det kanske ni redan har skrivit.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Jag kanske missar någon slags poäng nu... Men varför inte bara åka och klättra på riktig sten som moder natur bjuder på? Är bara nyfiken.

För att slippa åka. Cykel-/promenadavstånd är skönt. Dessutom är det inte alla som har bil, vilket behövs för att praktiskt kunna ta sig från Malmö till ett bra block i naturen.
 
Orkade inte läsa igenom allt men det finns snart två block invid Lilla Västerbron i Stockholm också. Men det kanske ni redan har skrivit.

Det där hörde jag också när jag ringde till kommunen nån gång. Men nu är det basketplaner där jag trodde de skulle stå, under bron. Ska bli intressant och se var det hamnar (om de byggs överhuvudtaget)
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.