Kompatibilitet med Salomon SNS Profil Equipe Skate

Jag har ett par Everest skridskor med Salomon SNS Profil Equipe Skate. Till dessa använder jag mina skidpjäxor. Jag tycker dock att det blir dåligt stöd för fötterna och när man går i land är det väldigt halt med plastsulorna. Jag funderar då på att hitta lite bättre pjäxor till dessa. Finns det bra stabila pjäxor som passar dem? Dessutom: Vilka bindningar är kompatibla med de jag har? Funkar Salomons X adventurer möjligen, finns det fler varianter som kan passa? Man kan eventuellt hitta såna pjäxor funderar jag på. I andra hand så tänkte jag eventuellt byta ut bindningarna. Jag har ett par skatingpjäxor med NNN-system. Skulle det kunna vara ett alternativ att byta bindningarna, är skatingpjäxor tillräckligt stabila? Det är fortfarande plastsula, men det är lite bättre mönster i alla fall.
 
skulle definitivt byta bindning. skatepjäxor funkar bra till skridsko. stabila och bra, men som du säger inte så jättebra att gå i. jag har kört med ett par NNN-skatepjäxor som nu gått sönder så jag får byta på andra hållet till salomon på skridskorna (har redan pjäxor). Sen kan man ju förstås byta både pjäxor och bindning till den bredare typen, kostar ju lite mer men är nog bättre att gå i . finns nog många här som vet mer om den.
/Lars
 
Salomon

Hej!
Du kan inte ha X-adventure bindning tillsammans med SNS-sula på pjäxan.
Men har du en riktig skate-sko? Och skatebindning med hård flexkudde?
Pilotbindning bör vara bättre om du har en sådan sko förstås, men själv föredrar jag en varmare sko, med X-adventure-su7la och tillika bindning.
 
Jag har ett par Everest skridskor med Salomon SNS Profil Equipe Skate. Till dessa använder jag mina skidpjäxor. Jag tycker dock att det blir dåligt stöd för fötterna och när man går i land är det väldigt halt med plastsulorna. Jag funderar då på att hitta lite bättre pjäxor till dessa. Finns det bra stabila pjäxor som passar dem? Dessutom: Vilka bindningar är kompatibla med de jag har? Funkar Salomons X adventurer möjligen, finns det fler varianter som kan passa? Man kan eventuellt hitta såna pjäxor funderar jag på. I andra hand så tänkte jag eventuellt byta ut bindningarna. Jag har ett par skatingpjäxor med NNN-system. Skulle det kunna vara ett alternativ att byta bindningarna, är skatingpjäxor tillräckligt stabila? Det är fortfarande plastsula, men det är lite bättre mönster i alla fall.

Du har mycket bra bindningen, pjäxan ska vara SNS profil eller SNS pilot, båda är kompatibla, det här är kanske den bästa, riktigt stabil och fin att åka, Salomon s-lab skate,

http://tinyurl.com/5sxzgx5
 
Håller med Pekka!

Pilot-skate-pjäxan blir perfekt med profil-skate-bindningen. Gummit kommer att klämma mer jämfört med den gamla profilpjäxan, vilket är bra. Både onödigt och dumt att byta till pilot-skate-bindning. Dock kvarstår problemet med att denna sko inte är till för att gå i.
 
Pilotbindningen

har tydligen fått kritik av skidåkare för att den lätt fryser i vissa fören.

Jag har inte någon erfarenhet av den själv och det är få långfärdsskridskoåkare jag känner som använder den. Kan ni som använder den till skridskoåkning delge era erfarenheter?

Thure
 
Det kanske pilot-klassisk-bindningen du tänker på. Den är skräp och annorunda konstruerad än pilotskaten. Pilotskaten funkar fint. Jag har pilotskaten bara på skidor (inga problem).

Kompisen har pilotskaten på skridskor och har mig veterligen inte haft några alvarliga problem, men det borde kunna bli problem. Däremot får han ha en gummistropp från pjäxan till bakdelen av skridskon så att den fjädrar snabbt tillbaka (klappfunktionen). Jag som har pilotpjäxa och profilskate får klappet iallafall eftersom gummit klämmer hårdare. Kompisen är mycket nöjd med sitt kit.
 
Hej!
Du kan inte ha X-adventure bindning tillsammans med SNS-sula på pjäxan.
Men har du en riktig skate-sko? Och skatebindning med hård flexkudde?
Pilotbindning bör vara bättre om du har en sådan sko förstås, men själv föredrar jag en varmare sko, med X-adventure-su7la och tillika bindning.

Det ser ut som en riktig skate-sko, högt skaft och nån förstärkning upptill. Det är en orangefärgad Fischer. Den säljs inte längre, jag har tyvärr inte benämningen på den. Bindningarna på skridskorna är SNS och på skorna är det NNN. Därför funderar jag på att byta till NNN-bindningar. Jag kommer inte att använda skorna för skating så då kan man dedikera dem till skridskorna. Kan du rekommendera nån lämplig NNN-bindning?
 
Automat

bindingar bör man generellt undvika på skridskor. Det är krångligare att mecka med dessa om de fryser fast. Smörja med fett eller vaselin rekommenderas hur som helst för att undvika frysning. Rätt mycket trassel med frysta bindningar av och till på SSSKs turer. NNN kanske något mera än Salomon SNS.

Thure
 
Det ser ut som en riktig skate-sko, högt skaft och nån förstärkning upptill. Det är en orangefärgad Fischer. Den säljs inte längre, jag har tyvärr inte benämningen på den. Bindningarna på skridskorna är SNS och på skorna är det NNN. Därför funderar jag på att byta till NNN-bindningar. Jag kommer inte att använda skorna för skating så då kan man dedikera dem till skridskorna. Kan du rekommendera nån lämplig NNN-bindning?

Vad menar du, NNNpjäxor och SNSbindn. det går inte alls! Båda måste vara samma standard naturligt!
 
Nu har jag bytt till Rottefella R3 Skate. Skall bli kul att testa dessa! Skorna var visst Rossignol x ium och inte Fischer. Känns som det är lite hårdare motstånd i flexkudden också, kanske blir bättre åkning då, mindre sladdrig?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ajn Pläxor till Salomon SNS Profil Långfärdskridsko 5
Anders.Appelqvist Salomon bindning på Rottefella skridsko? Långfärdskridsko 1
mihaliska Salomon SNS profil? Långfärdskridsko 6
surpaleijon Salomon Escape 5. Långfärdskridsko 4
kajakanna Erfarenhet av Salomon x-adventure 7 Backcountry? Långfärdskridsko 0
F0xx Salomon Pilot Bindning Långfärdskridsko 3
Anders.Appelqvist Alfasko vs Salomon? Långfärdskridsko 5
eplabi Vilken skridsko till Salomon SNS Pilot? Långfärdskridsko 48
Rajjan Salomon XA Adventure fryser fast Långfärdskridsko 21
Blekingepaddlare Salomon X-adventure Raid Boot med passande bindning Långfärdskridsko 4
Rajjan Riktiga klapskridskor till Salomon XC Långfärdskridsko 4
Rajjan Ny starkare Salomon-modell Långfärdskridsko 7
Kanii Lossa SNS X-advanced binding Långfärdskridsko 5
fairgeek How to get sns binding on Lundhags t-skate? Långfärdskridsko 1
Pontus_pf Köpa skridskor till mina SNS pilot eller fast häl? Långfärdskridsko 9
Smogz Montera sns-bindningar Långfärdskridsko 12
steos Montering SNS pilot på Skyllermarks (röd) Långfärdskridsko 13
revco8 Vilka sns skatepjäxor? Långfärdskridsko 23
ett_och_noll Nytt haveri med en SNS X-Adventure bindning. Långfärdskridsko 10
Jonas.O Montering SNS X bindning Långfärdskridsko 1
ajn SNS Pilot / SNS Profil Långfärdskridsko 2
knatte Hjälp! Fästa en SNS XA-raid bindning på isvidda flex Långfärdskridsko 0
mosare Inlines med SNS-fäste? Långfärdskridsko 2
Blekingepaddlare Montera SNS binding på haglövs skridsko Långfärdskridsko 1
jocke20 Är SNS bindning verkligen bra? Långfärdskridsko 21
lussekatten Lundhags SNS-pjäxor Långfärdskridsko 4
Matz_S Bygga om bindningen till SNS-bindning Långfärdskridsko 13
thureb Promenadvänliga SNS Långfärdskridsko 2
thureb Alfas SNS skor kan det vara modellen? Långfärdskridsko 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...