Kompanjon sökes för Sverige-cykling!

Nja Jesperspappa, själv tycker jag att det var bökigare att ta sig norrut först, fanns olika besvärliga alternativ som jag knappt förstod mig på så jag gjorde det enkelt för mig, tar flyget till Malmö sen vips så börjar äventyret...hemresan löser jag på plats....

Då jag sett allt för många cyklister på gamla E4 mellan Jönköping och Vaggeryd måste jag tipsa om vägen som går på andra sidan längs gröna dalen, Norrahammar, Taberg. Går småvägar här hela vägen till Skillingaryd och mycket trevligare. Sen skulle jag ta gamla E4 till Traryd. Vet inte om den går längre. Innan tog jag östra sidan förbi Vättern. Genom Tiveden. Inte så mycket trafik.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
tåg fungerar

Funkar att ta cykeln på tåget till Riksgränsen / Narvik om du tar av hjul, vrider styre och lägger den i sopsäck eller cykelkartong. Annars kan rekommenderas att ta färjan (brukar gå hitta billig kryssning som bara behöver användas en väg) till Helsingfors och det finska nattåget upp till Rovanjemi eller Kemijärvi. Där kan du ta med hela cyklar (och tandem, till och med bilar ...)

Så kan du spara lite CO2 :)

Jag ska i övrigt köra "Sverigetempot" Riksgränsen-Smygehuk 26 juni. Häng gärna med om du vill :). (http://www.sverigetempot.se/). Annars kan du ju iaf kolla vad för rutt de arrangerat ...

Hej
När beger du dig? Vilken rutt hade du tänkt cykla. Jag har länge velat cykla från Treriksröset till Smyge. Idag bestämde jag mig för att genomföra det denna sommaren.
MVH
Karin

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips