Kompanjon sökes för Sverige-cykling!

Nja Jesperspappa, själv tycker jag att det var bökigare att ta sig norrut först, fanns olika besvärliga alternativ som jag knappt förstod mig på så jag gjorde det enkelt för mig, tar flyget till Malmö sen vips så börjar äventyret...hemresan löser jag på plats....

Då jag sett allt för många cyklister på gamla E4 mellan Jönköping och Vaggeryd måste jag tipsa om vägen som går på andra sidan längs gröna dalen, Norrahammar, Taberg. Går småvägar här hela vägen till Skillingaryd och mycket trevligare. Sen skulle jag ta gamla E4 till Traryd. Vet inte om den går längre. Innan tog jag östra sidan förbi Vättern. Genom Tiveden. Inte så mycket trafik.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
tåg fungerar

Funkar att ta cykeln på tåget till Riksgränsen / Narvik om du tar av hjul, vrider styre och lägger den i sopsäck eller cykelkartong. Annars kan rekommenderas att ta färjan (brukar gå hitta billig kryssning som bara behöver användas en väg) till Helsingfors och det finska nattåget upp till Rovanjemi eller Kemijärvi. Där kan du ta med hela cyklar (och tandem, till och med bilar ...)

Så kan du spara lite CO2 :)

Jag ska i övrigt köra "Sverigetempot" Riksgränsen-Smygehuk 26 juni. Häng gärna med om du vill :). (http://www.sverigetempot.se/). Annars kan du ju iaf kolla vad för rutt de arrangerat ...

Hej
När beger du dig? Vilken rutt hade du tänkt cykla. Jag har länge velat cykla från Treriksröset till Smyge. Idag bestämde jag mig för att genomföra det denna sommaren.
MVH
Karin

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips