Kokkärl

Sök på tatonka pot, de har olika storlekar. Rostfria och med bygel så man kan hänga dem över elden. Ganska billiga och enkla, väger ok tycker jag om man inte är ute efter ul i titan osv.

Alt gör en egen bygel till en kastrull ifrån tex myrorna, gds är ju alltid roligt.
Återkom gärna med vilken det blev sen?

Tack för inputen, googlade och fann denna i sådana fall, http://www.amazon.co.uk/gp/product/...ot&qid=1451550100&ref_=sr_1_1&s=sports&sr=1-1

Dock hela 4 liter, osäker på hur stort kärl jag behöver... Men vill kunna mysa framför brasan med ett par stycken åtminstone. Dvs en mindre grupp, max 4-5 st till att vara ensam eller 2. Svår kombo detta :D.

Har nu kollat in 2.5 Litre Tatonka Billy Can och jämfört den med ZEBRA Bushcraft Cooking Pot 14 cm.

Det positiva med Tatonka är att locket kan användas till mer än vad Zebras kan, även om man får en extra skål/tallrik till Zebras.

Tatonka är bredare medan Zebras är högre vilket jag ser till Tatonkas fördel tror jag.

Prismässigt ligger de i samma liga, frågan är vilken av dessa som ligger bäst till kvalitetsmässigt?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Det blev en Tatonka Stainless Steel Kettle 2.5 Litre till slut. Fick den för ca 270 kr inkl. frakt från http://www.amazon.co.uk vilket kändes som ett bra pris. Ska bli kul att ge sig ut och laga mat över öppen eld istället för de olika bränsleköken jag har i min ägo =)

Tack för tipsen!

Daniel

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips