Köpte lite drag.

Det använder du när det är väldigt ljust ute, dvs. solljus och klart vatten. Kommer ett blankt silverdrag som reflekterar solljus som värsta reflexen blir det mer skrämsel än lockelse för fisken. Tror jag alltså;-)

Raskesven

Aha, så
mörkt väder - mörka drag
ljust väder - ljusa drag
guldväder - guldfärgade drag.

Tumregeln håller.

Aha, så
mörkt väder - mörka drag
ljust väder - ljusa drag
guldväder - guldfärgade drag.

Tumregeln håller.

Som min namne skrev så finns det undantag.Det är när man fiskar på större djup än ca 3m,då har alla färger 'försvunnit' och endast vit finns kvar.Röd har jag för mig är den som syns längst.

peter

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Som min namne skrev så finns det undantag.Det är när man fiskar på större djup än ca 3m,då har alla färger 'försvunnit' och endast vit finns kvar.Röd har jag för mig är den som syns längst.

peter
Rött försvinner först;-) 6 meter i Öresund.

colorspectra.jpg

Källa: http://www.oresundsvand.dk/Svenska/html/body_ecology.html

Raskesven

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips