Köpte ett billigt kina-vattenfilter

Har sneglat ett tag på dom här billiga $30 vattenfiltren man kan köpa på ebay ett tag...så tillslut köpte ja ett, mest för att se om de överhuvudtaget är något att ha.
Passade även på att göra en lite videorecension och visa hur det ser ut..
Det är _väldigt_ litet och volymen vatten/minut är ju såklart inte den bästa..men ja måste säga att jag är positivt överraskad än så länge.
Kvarstår att prova det skarpt bara =)
Här är videon

http://www.youtube.com/watch?v=46KpF-dS52E

Trevligt! Hade inte förstått att det var så himla litet utifrån bilderna på nätet. Ser ju rent leksaksaktigt ut. Vem vill vara först och testa det på cryptosporidiumberikat dassvatten?

intressant att den här tråden blommat iväg än en gång och samtidigt intressant att läsa den banala nivå som vissa inlägg håller.

Låt mig förklara min bild av det hela..då det ändå är jag som gjort "recensionen" så att säga..
Syftet med videon var absolut inte att ge en djupgående recension, snarare en uppfattning om storlek, byggkvalité och konstruktion..vilket jag även är väldigt tydlig med i första posten
Sen verkar en hel del ha hakat upp sig på det faktum att jag testade med blomjord och vattnet var "rent"...
Ja, rent kan betyda många olika saker, jag kan dock aldrig se att jag skrivit dricksäkert någonstans?
Detta är INTE en produkt som ligger inne i pryldatabasen, och således tolkar JAG inte detta som en recension enligt den definition som utsidan använder sig av.

Att sedan sitta o skriva att vatten är minsann en sådan sak man absoluuut inte får ta lätt på och så vidare och totalt idiotföklara mig för att den här "recensionen" ens finns, är bara rentav skrattretande.. ordbajseri likaså..

review eller inte, recension eller inte...det är en video som visar upp en produkt, varken mer eller mindre... om det går att få samma uppfattning av den på ebay, gå dit då?

Sarkasm och hyperboler ser dock inte jag som tips...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips