Köpa vkv offshore

Funderar på att köpa en vkv seagull offshore från -95 eller -96, säljaren är osäker på årsmodell.. Jag undrar om den årsmodellen skiljer sig nämnvärt från en offshore av senare dato typ årets eller fjolårets modeller som har vattentäta skott både fram och bak. Har vitudden gjort någon radikal uppdatering vad gäller skrovet i övrigt typ sjöegenskaper och dylikt?

Kan man räkna med att en 10 år gammal seagull offshore ser precis likadan ut och uppträder likadant i havet som en offshore av 2005 års produktion?

Jag har en Offshore från -96 och skrovet och skotten är identiska med dagens modeller. Ursprungligen fanns inte det genomgående röret för att fästa skaft till pontoner, men det har jag låtit eftermontera. På min Seagull finns knapar framför sittbrunnen, men de har numera ersatts med VKVs surrningsbeslag. Tror också att främre luckan har något fler fästskruvar idag.

Köp kajaken om den är i fint skick - du kommer inte att ångra dig!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej
Vi bygger i samma formar som innan så därför är sjöegenskaperna dem samma. De stora förändringarna gäller framförallt styrsystemet samt sitsalternativen samt att vi gör botten styvare med kolfiber.

Mvh Kåre

Får man fråga vad priset är i runda slängar? Har nämligen en som jag tänker sälja så fort jag får ändan ur vagnen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips