Köpa Viviane i Finland?

Hej,

»Är det någon som vet om det lönar sig att åka över till Finland och köpa Kajaksportkajaker?

»Och hur många Euro får man punga ut för en Viviane?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Tack för länken Hans. Men nu var det i första hand Viviane som jag var intresserad av, samt om prisbilden är gynnsammare i Finland.

Hej Björn

Jag har Kajaksports prislista från hösten 2002 och där står det 1730 euro för Viviane Std. och 1850 euro för Viviane Exp. Kolla direkt på tillverkarens hemsida http://www.kajaksport.com och fråga om broschyr/prislistan via email. Jag tror nog att mycket billigare än i Sverige blir det inte för frakten kostar ett hel del.

Kajaksport ligger i Eurajoki, bara 100 km norrut från Åbo, strax vid riksvägen 8 nära Raumo, så det går bra att göra en veckoslutsresa och hämta kajaken från tillverkaren. Om du ger faxnumret kan jag faxa hela prislistan till dig, (tyvärr på finska).

Avalon Viviane

Som jag har förstått tillverkar Kajaksport Viviane på licens från finska Avalon. Deras hemsida är bara på finska men jag tror att de är billigare än Kajaksport om du är ute efter en Viviane.
Jesper

P.S. har själv en Viviane köpt begagnad i Uddevalla D.S.

Viviane i Finland

Titta pŒ sidan http://www.avalonkayaks.com
Viviane Šr konstruerad av Hannu Svegin, som bor i Pargas, omkring 20 kilometer frÎn fŠrjhamnen i ￾bo. Kajaken byggs ocksŒ pŒ licens av Kajaksport, som redan tidigare sades i ett annat svar. Hannu har sitt fšretag hemma i egnahemshuset. Det Šr alltsŒ betydligt kortare vŠg att kšra dit Šn till Eura och Kajaksport
Enligt hemsidan kostade Avalon Viviane 1580 euro i prislistan frŒn 2002.Bland annat vŠgbeskrivningen finns pŒ svenska.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips