Köpa Viviane i Finland?

Hej,

»Är det någon som vet om det lönar sig att åka över till Finland och köpa Kajaksportkajaker?

»Och hur många Euro får man punga ut för en Viviane?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack för länken Hans. Men nu var det i första hand Viviane som jag var intresserad av, samt om prisbilden är gynnsammare i Finland.

Hej Björn

Jag har Kajaksports prislista från hösten 2002 och där står det 1730 euro för Viviane Std. och 1850 euro för Viviane Exp. Kolla direkt på tillverkarens hemsida http://www.kajaksport.com och fråga om broschyr/prislistan via email. Jag tror nog att mycket billigare än i Sverige blir det inte för frakten kostar ett hel del.

Kajaksport ligger i Eurajoki, bara 100 km norrut från Åbo, strax vid riksvägen 8 nära Raumo, så det går bra att göra en veckoslutsresa och hämta kajaken från tillverkaren. Om du ger faxnumret kan jag faxa hela prislistan till dig, (tyvärr på finska).

Avalon Viviane

Som jag har förstått tillverkar Kajaksport Viviane på licens från finska Avalon. Deras hemsida är bara på finska men jag tror att de är billigare än Kajaksport om du är ute efter en Viviane.
Jesper

P.S. har själv en Viviane köpt begagnad i Uddevalla D.S.

Viviane i Finland

Titta pŒ sidan http://www.avalonkayaks.com
Viviane Šr konstruerad av Hannu Svegin, som bor i Pargas, omkring 20 kilometer frÎn fŠrjhamnen i ￾bo. Kajaken byggs ocksŒ pŒ licens av Kajaksport, som redan tidigare sades i ett annat svar. Hannu har sitt fšretag hemma i egnahemshuset. Det Šr alltsŒ betydligt kortare vŠg att kšra dit Šn till Eura och Kajaksport
Enligt hemsidan kostade Avalon Viviane 1580 euro i prislistan frŒn 2002.Bland annat vŠgbeskrivningen finns pŒ svenska.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips