Köpa Thorn sherpa

Jag beställde en Sherpa från Thorn direkt (för bara en vecka sen). Deras kundtjänst är mycket bra och hjälper till med alla frågor. Ringde även och pratade med Anders på Veloform (schyst kille), men bestämde mig ändå för att beställa från Thorn. Hade jag bott lite närme Göteborg skulle jag nog beställt från Veloform.

/Johan
 
Jag är inne på att köpa en likadan ram själv. Är intresserad av att höra hur det går för dig och vad du tycker om den! Jag lär handla min från Veloform i slutet av mars om det blir av.

Vilka övriga komponenter kör du med?
 
Det var en ordentliga lista. Jag gav upp när jag tyckte att det verkade billigare att köpa en färdig hoj (samma ram, ungefär samma komponenter). Har du räknat ut priset?
 
tror det skulle bli runt 15.000 £ med frakt som kalaset går på, tänkte beställa den nu i slutet av mars så kommer informera om resultatet när jag fått den :D
 
Kollade på specen. Med 42 mm däck behöver du bredare stänkskärmar. 10 mm bredare än däcket är ett minimum, dvs minst 52 mm.

Jag anser att alla cyklar som man avser att sitta på mer än en timme åt gången ska ha, har alltid haft och kommer alltid ha bockstyre.

//Bengt
 
Vad man har på andra sidan byxstoppningen betyder en hel del. Skärmar efter däcken betyder en hel del, men vill man verkligen lyfta tunga däck, slangar och fälgar? Lättare bitar finns ju och 26" är betydligt frekventare i långtbortistan.
 
.......

Jag anser att alla cyklar som man avser att sitta på mer än en timme åt gången ska ha, har alltid haft och kommer alltid ha bockstyre.

//Bengt
Gammal tråd, och jag hade samma uppfattning Bengt till för ett par år sedan.

Jag kan tipsa om liggcykel för att kroppen skall må bra vid långa cykelpass. Suveränt vid t ex touring helt enkelt. Däremot inte så lämpligt vid stigcykling.

Se t ex min recension https://www.utsidan.se/friluftsguiden/aktivitet/cykling/langfard/azub-mini_4319

Thure
 
Gammal tråd, och jag hade samma uppfattning Bengt till för ett par år sedan.

Jag kan tipsa om liggcykel för att kroppen skall må bra vid långa cykelpass. Suveränt vid t ex touring helt enkelt. Däremot inte så lämpligt vid stigcykling.

Se t ex min recension https://www.utsidan.se/friluftsguiden/aktivitet/cykling/langfard/azub-mini_4319

Thure

Jag har cykelsemestrat i 10 år 1980. 2015 köpte jag min liggcykel visserligen en trike. Jag var så uppenbart irriterad av värk på grund av att cykeln har sadel, annars hade jag säkerligen fortsatt mina cykelsemestrar trots fru, barn och så vidare. Det är inte så att sadeln är en plåga hela tiden, man glömmer under tiden man cyklar men vissa tillfällen blir man plågsamt medveten, för att inte tala om alla start o stopp.


Med liggcykeln har jag aldrig känt det minsta problem, oavsett hur länge jag än har cyklat. För ett par år sedan cyklade jag och ett par kompisar 400 mil på en semester, och jag var lika smärtfri på hela resan som innan jag åkte. Bockstyre är inte alltid lösningen för en lång, bra, bekväm eller snabb cykeltur.


Jag håller med dig Thure.





/Michael
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MatsMats Köpa/bygga långfärdscykel Långcykling 9
hannulan Köpa ram - vad ska jag tänka på? Långcykling 8
Nitsson Köpa Svenska Cykelsällskapets kartor (Sverigeleden) i Stockholm? Långcykling 2
graylingman Min sambo vill köpa en ny cykel! Långcykling 13
A.K Bra butiken Online eller Göteborg att köpa utrustning ifrån? Långcykling 19
thureb Dags köpa LED-lampa? Långcykling 143
kultingen Köpa pulsmätare för bland annat cykling, vilken? Långcykling 3
niklas1965 Köpa cykel i USA eller UK? Långcykling 8
Tommy O Köpa begagnad cykel Långcykling 4
swed-ontour Köpa cykel utomlands Långcykling 17
Filip_L Köpa ny cyckel Långcykling 1
The_Lost_Cyclist köpa cykelväskor i Göteborg? Långcykling 2
Nyman Köpa MTB på beslagauktion Långcykling 6
rogermadsen Köpa cykel i USA eller Sverige Långcykling 4
sebr0ck Köpa cykel. Ny, begagnad, online? Långcykling 9
mekstr Köpa cykel Långcykling 3
Albertsson Var köpa Ortlieb i Göteborgsområdet ? Långcykling 7
avslutatmedlemskap0601 Fundering: köpa sko+pedal för långcykling? Långcykling 22
fredl Köpa beg racer Långcykling 0
moho Köpa styrväska Långcykling 1
pher_ Cykelvagn, vad bör man köpa så man inte ångrar sig? Långcykling 16
Olle Palmqvist Köpa racercykel Långcykling 2
plp Skillnad köpa beg. cykel privat eller av handlare? Långcykling 2
Marielle_Värmland Köpa MTB, men vad skall jag ha?? Långcykling 3
stellan Var kan man köpa Timex klockor i sverige Långcykling 3
knucko Köpa Cykel Långcykling 1
highlandpark köpa nytt eller rusta upp? Långcykling 18
mejsel Köpa begagnat, vad tänka på? Långcykling 0
erikp Vad ska jag köpa för cykel Långcykling 3
pstridh Köpa Racer Långcykling 12
sjuttis Var köpa touringcykel? Långcykling 5
ölle nybörjare som skall köpa pedaler Långcykling 4
eyck Utmanare till LHT/Thorn Sherpa Långcykling 1
talltopp Är Thorn prisvärd ? Långcykling 5
dragbjorn Thorn Nomad? Långcykling 6
Albertsson Ram, Thorn eller Fort ? Långcykling 2
Avslut090305 Thorn Raven Långcykling 0
mb_rider Thorn 26 eller 28 tum Långcykling 1
wisher Thorn vs Dawes? Långcykling 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.