Köpa Rock Empire i Tjeckien

Hej

Jag ska till Prag i samband med en resa till fotbolls-VM och tänkte passa på att cheapshoppa lite.

Var köper jag Rock Empires kammar och slingor billigast? Jag har förstått att Hudy sport är stora och att alpsport ska vara vettiga.

(Även sugen på lite BD isskruvar och ett par Scarpa Omega men utbudet är kanske sådär och priset högt?)

Någon som vet?

.d
 
Med lite fantasi kan du få ut en hel del från Hudy's tjeckiska hemsida; de butiker som har adress i 'Praha 1' ligger i centrala Prag. Båda hade riktigt bra sortiment när jag var där för ett par år sen, det är förstås främst de inhemska prylarna som det är riktigt bra priser på. (har för mig att kammarna slutade på 125 skr eller nåt sånt då, efter lite återbäring i tullen)

http://www.hudy.cz/article.asp?nLanguageID=1&nArticleID=143#Shop

(testa att söka på forumet oxå, finns flera trådar om detta)

/Per
 
Been there, done that

Rätta mig om jag har fel, men numera är väl Tjeckien ett EU-land. Då ska du inte behöva tulla på varorna du tar hem. Det fick jag göra tyvärr.

Hudysport är dit du ska. Det är en kedja men de olika butikerna kan ha lite olika stort utbud, så det är inte fel att testa åtminstone två. Jag har för mig att vi testade tre olika i centrala Prag. För övrigt en riktigt trevlig stad.

Nedan följer några av mina tidigare reseanteckningar. De har några år på nacken nu, så ta det med en nypa salt.
------------------
Inför Pragresa

Transporter
-Scandlines Trelleborg-Sassnitz
-Scandlines Puttgarden-Rödby
-Öresundsbron
Kombinationspris finns för ovan resväg

VISA accepteras nästan överallt (vissa undantag) men uttagsautomater finns i Prag.

Boende alternativ
Det enklaste sättet att få tag i ett bra vandrarhem är att gå till någon av "förmedlingarna"
vid stationen i Prag. Man betalar på plats och får sin nyckel på en gång, smidigt.

Affärer med klätter/outdoor sortiment

(1)
Namche - Outdoor
Bra sortiment, lite aid, is och dylika prylar
Adress:
Ujezed 31 Praha 1
Telefon: +4202 57 31 25 64
Mobil?: 0603 84 34 04
http://www.namche.cz
namche-outdoor@paegas.vol.cz

(2)
Hudy sport
Bra sortiment med bra priser. Lite mindre centralt.
Adress:
Slezska 8 Praha 2 (utanför kartan enligt pil)
Telefon: +4202 24 23 72 58
http://www.hudy.cz (fler Hudy-affärer finns inom Prag, kolla hemsidan)

(3)
Gentiana ??


(4)
Prosport Praha
Adress: Hodoninska 365, 141 00 Praha,
tel.: 02/42 20 65

Klättring på tjeckiska heter horolezecký
 
Horolezecký

Tack för svaren.

Det verkar, efter lite noggrannare efterforskning mest vara Hudy som gäller. Priserna har nästan dubblats, nu är det minst 200 för en kammarna. I och för sig ordinarie pris. Hoppas på en tokrea!

Mailade alpsport och de hade inte Omega inne och när de får dem skulle de gå loss på 9000 korunas, ung 3000 sek. Skruvar var också dyrt, ordpris runt 450-500 för BD.

.d
 
Var i Prag för två veckor sedan

Var på Hudy i Prag för två veckor sedan och det var som vilken affär som helst i Sverige.

Inte mycket billigare än på tex Northstar...

Det ända som var billigt i Prag var mat...
 
Re: Var i Prag för två veckor sedan

fafner; sa:
Var på Hudy i Prag för två veckor sedan och det var som vilken affär som helst i Sverige.
Inte mycket billigare än på tex Northstar...
Det ända som var billigt i Prag var mat...

Låter illavarslande. Och konstigt.
På hemsidan är deras styckpriser på kammar en tredjedel lägre än vad northstars setpriser är. Jag hoppas på att de säljer seten på Hudys ungefär till halva priset av northstar.

Vad var det som låg i ungefär samma pris som northstar?

.d
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.