Köpa lägndskidor i Stockholm ?

Hej!
Vasaloppet 2004!!!!
Jag måste ha hjälp med att hitta en bra affär där jag kan köpa ett par bra längdskidor i stockholm. Jag har varit inne på stadium, intersport mfl. och det känns inte riktigt säkert.
Jag har hört att ATOMIC:s RC 8 skulle vara en bra skida, men behöver nu hjälp med att dels hitta motsvarigheten hos Fisher samt en bra affär som vet mer om längdåkning och som jag också kan fråga om lämplig bindning,skor och stavar mm.

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig med detta för jag antar att reorna börjar snart och tänkte passa på att handla dem då.

Tack på förhand!

Kristina

Skidsport på Drottningholmsvägen i Bromma, Länna Sport i Länna(!) och Fliesbergs i stan eller i Bro, har hyffsat utbud på längdskidor.

/K

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
skidor

Hej, hej!

Ok, det är mitt i sommaren och du har säkert hunnit skaffat dina skidor vid det här laget! Om inte så kan jag tipsa dig om Pölder sport (Tony Pölder är en gammal landslagsåkare) som har försäljning över bl. a internet. Jag m.fl. har köpt all utrustning där vid flera tillfällen och servicen och kunskapen är kanon. Känner att man inte blir lurad utan att de vet vad de pratar om. Gå in på: http://www.polder.se och titta bland allt urval de har där. Ring dit och berätta om vad du ungefär är ute efter så får du garanterat goda råd.
Må så gott så kanske vi syns i Vasaloppet
Trevlig sommar!
/Pelle

Se upp för reor & sportnasare!

En liten varning då det gäller inköp av längdskidor. Det krävs stor kunskap av den säljare som ska plocka ut ett par bra skidor, om spannet är för hårt el mjuk så blir skidorna kassa för dig! Så se till att välja butik och säljare mkt noggrant, annars är det lätt att det blir fel.

Vid reor gäller det att vara ännu mer försiktig. Då passar många affärer på att rensa ut udda par som av olika anledningar inte gått att sälja. Inte sällan är det par som passar folk över 120 kg. Om säljaren börjar snattra om "det här är förra årets tävlingsskida", så är det läge att vara uppmärksam... Fråga säljaren lite frågor om vallor, strukturer och annat för att se om han har nå'n koll alls.

Vem som är duktig på längdskidor i Sthlm vet jag inte men en hyfsad gissning är att det inte är särskilt många. Tidigare nämda Pölder är det iallafall.

Var kritisk. Lycka till!

Mvh Tomas

Handla inte av Pölder!

Inte blir man lurad av polder.se ! Jag har bara dåliga erfarebheter av det företaget. Först leverarar de fel storlek än vad jag beställt, och när jag returnerade varan för byte så möttes jag enkom av rent skitsnack och lögner. Den nya varan dök inte upp, och när jag ringde och påtalade detta så fick jag till svar att de skickat min vara, men att den antagligen kommit bort i postens hantering. "Jag skickar omedelbart en ny" lovade killen dock. Det lovade han alla TRE gångerna jag ringde.

Så där är det färdighandlat för min del. Jag föredrar numera Fliesbergs vid Sergels torg. Stort sortiment och kunnig personal.

Vi ses i Sälen!

Re: Handla inte av Pölder!

Antis; sa:
Först leverarar de fel storlek än vad jag beställt, och

Hmm, har liknande erfarenheter. Jag gillar deras något spretiga katalog och skrattar gott åt beskrivningarna av vad den prylgalne och den kloke handlar men att handla av dem är lite roulett. Beställde en Björn Dähie väst, på bilden var den svart och jag hade tänkt mig en svart men den som dök upp var blå. Och de har levererat en hög med energikakor där bäst före datumet redan passerats (nu gjorde det nog inte så mycket till eller från för smaken för de åkte i papperskorgen i alla fall).

Synd, för deras utbud är större än jag hittat någon annanstans och jag ska också handla mig ett par nya längdskidor till vintern. Något förslag i Malmötrakten?

Kristina

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips