Köpa Kavu byxor?

Någon som vet vart man kan köpa Kavu kläder nuförtiden, förutom dom über-förstärkta kepsarna som verkar finnas överallt. Är på jakt efter ett par sköna vardagsbrallor i kraftigt tyg. Sedan jag skaffade TNF crag pant har jag insett att det är onödigt att lida i europeiska, tighta och dyra jeans när Amerikanerna kan göra så mycket bättre grejor.

Kavu Chilliwack Pant verkar vara intressant, men man vill ju prova dom på.

DYRT

Va bra, dom finns i Sverige. Men varför måste importören lägga på så mycket? 990kr! Så mycket cool image är det inte att ha Kavu.

På Kavus sida: 59 USD = 455 kr

I Sverige (orust kajak): 990 kr

OrustKajak får inga blodspengar av mig. Det får bli ett par TNF byxor till istället. Den som gapar efter mycket...

Edit: Ojdå, ett inlägg till. Skövde natur hade ju hyfsat pris. Får nog ta och spana in dom iallfall. Men Orust kajak får inga pengar av mig...

[Ändrat av Vandrare 2006-02-14 kl 16:36]

Re: DYRT

Vandrare; sa:
Va bra, dom finns i Sverige. Men varför måste importören lägga på så mycket? 990kr! Så mycket cool image är det inte att ha Kavu.

På Kavus sida: 59 USD = 455 kr

I Sverige (orust kajak): 990 kr

OrustKajak får inga blodspengar av mig. Det får bli ett par TNF byxor till istället. Den som gapar efter mycket...

Edit: Ojdå, ett inlägg till. Skövde natur hade ju hyfsat pris. Får nog ta och spana in dom iallfall. Men Orust kajak får inga pengar av mig...

[Ändrat av Vandrare 2006-02-14 kl 16:36]

Åre Äventyrsbutike tar 695:- för byxorna och då ingår den fina Svenska momsen och tullavgifterna ;-)

Micke

Aktuellt

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Till minne: Lars Fält, överlevnadsexpert och författare

Lars Fält, en av Sveriges största profiler inom friluftslivet, har gått bort. Utsidans medarbetare Gabriel Arthur berättar om möten med författaren.

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips