Köpa kajak med skädda

Petruskajak brukar ha kurser också. Då slipper man fastna i något knöligt moment och det finns en riktigt bra lokal att bygga i. Har inte byggt hos honom själv, men fått goda råd, köpt spillbitar och fikat flera gånger.

Okej, får bli tur till Sthlm Kajak vid tillfälle och titta närmare på Scott. Har läst lite på nätet och intrycket är att den nog kan vara mer än ok.
Jag tycker den framstår som väldigt prisvärd så kolla med Stockholm Kajak. Av din beskrivning verkar det som att ni bor hyfsat nära paddlingsvatten men fundera annars på vikten. Nu vet jag ju inte hur stark din fru är men jag får i vart fall kämpa rejält om jag ska ha upp 27 kg kajak på biltaket. ;)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag tycker den framstår som väldigt prisvärd så kolla med Stockholm Kajak. Av din beskrivning verkar det som att ni bor hyfsat nära paddlingsvatten men fundera annars på vikten. Nu vet jag ju inte hur stark din fru är men jag får i vart fall kämpa rejält om jag ska ha upp 27 kg kajak på biltaket. ;)
Jo vikten är ju en aspekt... Men den kommer antagligen väldigt sällan vara på nåt biltak. Möjligtvis att vi tar hem den till det uppvärmda garaget om vintern men annars får den bo på landet.
20m till östersjön på ena sidan huset och 25 på andra. Det ligger på en udde så ja, nära till vattnet.

Petruskajak brukar ha kurser också. Då slipper man fastna i något knöligt moment och det finns en riktigt bra lokal att bygga i. Har inte byggt hos honom själv, men fått goda råd, köpt spillbitar och fikat flera gånger.
Vill passa på att slå ett slag för Petruskajaks kurser också, har byggt en Frej där och det var en mycket bra erfarenhet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips