Köpa kängor till Kebnekaise på black Friday

Titta in på xxl. Har Låga Meindl och höga Garmont tex-kängor samt höga Lunghags till bra priser på Black Friday.
Beställde själv Garmont.

köpte deras låga meindl för 1499, verkade vara en bra känga och ett bra pris, de har även en mera stor/stadig för 1899

Som vanligt verkar XXL köra egna OEM namn på vissa modeller, Meindl Tacana verkar vara samma som Meindl Kansas och Meindl Abisko är misstänkt lik Meindl Island.

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Som vanligt verkar XXL köra egna OEM namn på vissa modeller, Meindl Tacana verkar vara samma som Meindl Kansas och Meindl Abisko är misstänkt lik Meindl Island.

Jag får rätta min kommentar efter att studerat kängorna på XXL. Tacana och Kansas verkar vara identiska, däremot är inte Abisko Och Island Pro samma känga. I grunden verkar de helt lika, men en liten detalj skiljer och det är på fjärde paret hyskor uppifrån till snörena. På Island är det rejäla metall hyskor "Digafix" på Meindl språk, medan på Abisko är de ersatta av en betydligt enklare loop av insydda skosnören som jag är tveksam till hur länge de håller.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.