Köpa hybrid i Hamburg?!?!?!

Hej,
jag ska cykla runt i europa i sommar och vill köpa cykeln på plats. var kan man köpa en bra cykel i Hamburg, Lübeck?

martin

B.O.C. har bl.a. tre butiker i Hamburg och en i Lübeck. Du hittar deras sortiment och adresser på http://www.bicycles.de

Jag har aldrig varit i deras butiker, men handlat ett par ggr från deras postorder. Stort sortiment och bra priser, men om du vill beställa så gör det hellre via telefon än över webben eftersom deras webshop inte är helt uppdaterad med vad de har i lager.

/J

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Kan tyvärr inga bra cykelbutiker i Lübeck/Hamburg. BOC har några egna cykelmärken, t ex Bocas och 2-Danger, som utmärker sig med låga priser, schyssta komponenter, men tråkiga ramar (tunga och inte speciellt välbyggda) och billiga komponenter "där det inte syns".

Jag skulle inte kunna tänka mig att köpa en cykel på postorder från BOC, då de utan förvarning ändrar konfigurationen på sina cyklar.

Man kan alltså köpa sig en hyfsat bra cykel till ett bra pris, men inte utan vissa nackdelar. Och man ska köpa den direkt i butik!

/Håkan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips