Köpa gas i Bodö eller Sulitjelma?

Vi funderar på att flyga till Bodö, ta buss till samhället Sulitjelma och vandra i Padjelanta. När man flyger får man ju inte ta med gas. Är det någon som vet om det går att köpa i Bodö eller i samhället Sulitjelma?

Tacksam för svar, Fredrik

Hej! Finns flera sportbutiker i Bodö och Fauske som säljer gas. I Fauske vid genomfartsleden nära busstationen.

Tack för svar. Bäst är väl att försöka hinna köpa innan bussen går från Bodö (går bara en/dag vad jag ser). Annars måste vi kanske chansa på Fauske. Stannar bussen där eller måste man hoppa av och vänta på nästa buss?

Gå in på 177nordland.no så hittar du tidtabeller. Bodö fauske rätt så ofta, suli lite värre. När åker ni?

Var precis inne och kollade. Vi åker i juli och då är det bara vissa dagar som bussen går från Fauske till Sulitjelma.

Rekommenderar att köpa gasen i Bodö, kan ju finnas i Sulitjelma men dumt att chansa. Jag köpte inte gas i Bodö, däremot lämnade jag in överbliven gas innan flygning hem och det gjorde jag på Skandinavisk Høyfjellsutstyr som ligger centralt i Bodö. Dom har det mesta och även gas.

Calle

I Sverige har nu de flesta bussföretag resevillkor som säger att : "Bagage får inte medföras som är av farlig beskaffenhet eller som kan orsaka avsevärd olägenhet, såsom explosiva och brandfarliga föremål och vätskor samt giftiga, smittbärande och frätande ämne samt vapen. "

Det begränsar ju vad man får ta med t ex knappast kniv, och inte gas/bensin

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips