Köpa från England

Funderar på att beställa lite cammar från antingen needlesports eller bananfingers i England. Är det någon som har erfarenhet från dessa två siter? Hur fungerar det med tullavgifter (som jag har hört rykten om att det blir från USA) när man bestället utrustning därifrån? Tillkommer något förutom frakten?

//Viktor

Bananfingers funkar utmärkt, ska lägga min tredje beställning i år på måndag.

Inget tillkommer förutom frakten hos dom. och naturligtvis ingen tull då det är inom EU.

Beställer du från USA får du naturligtvis betala tull på varorna.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har ingen erfarenhet från just dom sidorna men det blir inga extra avgifter från köp inom EU.

15 % extra???

Jag vill minnas att det lades på 15 % på priset man ser på siten när man gör beställningen i typ VAT-avgift eller vad det nu heter. Men det var ett tag sedan jag beställde från Bananafingers. Det var däremot väldigt smidigt och gick hur bra som helst.

Beställde rep, kammar mm från bananfingers för några veckor sen. Billigt, snabbt och smidigt. Inget tillägg. Pris + Frakt (ca 250 kr på min beställning på omkring 5kg). That's it!

Jag vill minnas att det lades på 15 % på priset man ser på siten när man gör beställningen i typ VAT-avgift eller vad det nu heter.
www.telemark-pyrenees.com visar priser både med och utan VAT, men Bananafingers och Needlesports visar med VAT (så det blir inga tillägg utom frakt). Jag har bestält från dem bägge. Jag tycker att Needlesports är väldigt hjälpsamma och kunniga, och har något bättre utbud än Bananafingers. Dock så har Bananafingers oftast bättre priser på samma varor. Bägge skickar snabbt och är pålitliga.

Att beställa från USA gör jag aldrig om igen om jag inte har någon bekant i USA som kan ta emot paketet och sedan skicka personligt eller ta med hem. Det tog evigheter, paketet fastnade i tullen, skickades sedan tillbaka till äffaren så de fick skicka igen, fastnade i tullen igen... Det hela tog ett par månader och tullräckningen gjorde det hela rätt dyrt. Jag gjorde det för att på den tiden var det mycket svårt att hitta små HB offsets i mässing (nu har väll DMM tagit över, så det borde vara lättare nu).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips