Köpa arcteryx i peking

Är det någon som vet om det är ok att köpa en arcteryx jacka i peking. jag har kollat på dom, sömmar och modeller ser likadana ut som på de jag har sett i sverige. jag tror att dom är tillverkade i samma fabrik och skickas hit och säljs på silkesmarknaden. du får ge ungefär 160 kr för en jacka. dom har även haglöfs och peak-jackor.

kopior

Tja du!

Har du tänkt dig att handla på silk market så är 99% kopior.På tredje våningen hittar du en shop som har rätt bra grejor. Det finne en del ordinal också, men den moraliska sanningen om hur dessa hamnar på silkmarket är beklämmande, så det är väl upp till ar och en. Har handlat en hel del i Peking. Det är ju tokbilligt om man vet var och vem man skall handla av (finns bättre ställen än silk market). Sannorlikt är det BARA kopior du hittar på just silkmarket, men du får göra en bedömning kontra priset. Kopiorna är synnerligen välgjorda när dom hänger på en galje, men som sagt utgå från att det er en kopia och betala där efter. Har sett en del Kinesiska kopior dyka upp även i etablerade affärer i skandinavien...så tänk på vad du jämför med...:)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Är det någon som vet om det är ok att köpa en arcteryx jacka i peking. jag har kollat på dom, sömmar och modeller ser likadana ut som på de jag har sett i sverige. jag tror att dom är tillverkade i samma fabrik och skickas hit och säljs på silkesmarknaden. du får ge ungefär 160 kr för en jacka. dom har även haglöfs och peak-jackor.

ÄR du säker på att sömmar och modeller ser lika ut?
De gånger jag tittat har det varit rejäl skillnad på nära håll även om de sett lika ut på nära håll.
Du kan få allt från riktigt bra grejer till Gore tex som inte ens är vindtätt, så håll ögonen öppna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips