Köpa 2 mans tält

Som skogsbaronen skriver så kan det stänka in lite i tältet vid extremt skyfall om det bildas vatten runt tältet (det skvätter uppåt), men de gångerna är nog lätträknade. Däremot så är det väldigt ofta du kommer att irritera dig på kondens på morgonen i ett sämre ventilerat tält.

Jag köpte ett grönt Marmot tält, färgen var mitt svåra val :)
Orange = bra ljus och trevlig färg. Men du syns mer än en akne-prick mitt i pannan då du är ute på fjäll/skog. Inte kul.
Grönt = tack vare att innertältet har så mycket nät blir det inte direkt mörkt ändå och man får vara lite mer anonym ute naturen.

:)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Bergans Compact Light är iaf lite högre än cpmpact versionen. Avseende kvaliteten så är vi nöjda med vårt Compact light 4.

I samma butik som du länkar till så är North Face tältet Rock 2 dyrare,

http://www.trekkinn.com/berg/the-north-face-rock-2-green/22406/p

Jag hittade inte lika detaljerad angiven data som till Marmot tältet.
Har heller inte sett Marmot tältet live men det ser snäppet mer välbyggt ut, lite lättare också men kanske lite mindre?
Är det mindre så blir det ett väldigt litet 2 pers tält.

Är det lika stort och finns i grönt eller liknande så hade jag nog valt det för runt 2000 kr

trekinn har extremt bra priser på vissa märken, tex Marmot som de direktimporterar.

Skriv en rad vad du väljer :)

Tack så jätte mycket för all hjälp och alla svar!

Det blev ett Bergans tält tillslut kan inte motivera varför jag valde det över marmot tältet... känndes bara mer rätt, nu äre upp till bevis om jag gjort rätt val!!

Tack så jätte mycket alla som har kommit med sin tips och åsikter! //Tobbe

Btw! Ska slänga in någon kommentar sen oxå när jag fått hem tältet och har pillat lite på det!

Tack så jätte mycket för all hjälp och alla svar!

Det blev ett Bergans tält tillslut kan inte motivera varför jag valde det över marmot tältet... känndes bara mer rätt, nu äre upp till bevis om jag gjort rätt val!!

Tack så jätte mycket alla som har kommit med sin tips och åsikter! //Tobbe

Btw! Ska slänga in någon kommentar sen oxå när jag fått hem tältet och har pillat lite på det!

Rätt och bra val Tobbe, vad det än är för oss flesta, till runt 75% så väljer man det man får en känsla för utan direkt förklaring och resterande 25% har man tagit i åtanke.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips