Köp av lunchbox!?

Tack för alla kloka svar!



Locket sitter ju kvar om jag köper till selen. Men jag vet inte riktigt.

Selen kan ju även fästas på utsidan av väskan men det känns samtidigt som att man inte vill ha den hängandes och dinglandes där!?

Så länge du inte är nudist är det klart oskönt med saker som dinglar under vandring.
 
Om man bara ska äta ur dem, och frakta maten, så är de plastskålar man får när man köper djupfrysta soppor helt suveräna.
De väger ingenting (17 gram) och går i princip inte att ha sönder.

Kebnekaise-juli-2006-063-795181.JPG

Foto: www.fjaderlatt.se

Dessutom får man lunch på köpet. :)

Hej , lite sen reaktion, har själv funderat på att dessa skålar skulle fungera bra som matkärl vid vandring men de saknar ju lock eller har du hittat en bra lösning på detta eller har jag hittat fel soppa. De jag hittar har en plastfilm som försluter förpackningen.
Tycker det är genialiskt att kombinera matskålen som lunchlåda, använde en hammarplast burk av den här typen vid min förra vandring.
http://www.hammarplast.se/filearchive/thumbs/4813-240.jpg
Det fungerade alldeles utmärkt men jag gillar ideen med att återanvända förpackningar som man vanligen slänger. Sedan är ju även soppskålen en aning lättare vilket också är en stor fördel :)
 
Jag kör på en plastburk med tätt lock som jag vill minnas har sålts både på ClasO och ICA. Avlång, färglad med genomsiktligt lock. Står "Superseal" i botten på den. I den får jag plats med både vikkåsa och sked eller spork, en filmburk med salt och en med peppar. Fet plast också, så den är lätt att torka ur. Lagom djup för att använda som tallrik, så länge man inte äter soppa, det blir lite skvimpigt.

Vill minnas att tre stycke kostade hundra spänn. En smula dyrt kanske, men lådorna var bra och värda sitt pris. Värma mat i burken går utmärkt, så länge man har en mikro. Att använda uteköket rekommenderas inte.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.