supergeten
Avstängd
Ja, varför inte - ser riktigt intressant ut, och vacker. Den skall undersökas lite närmare, tackar för tips.
NPJa, varför inte - ser riktigt intressant ut, och vacker. Den skall undersökas lite närmare, tackar för tips.
Blöt ner slidan i ca 1 h. Stoppa in kniven (den blir inte rostig på så kort tid). Låt torka tills slidan är nästan (!) torr. Fetta in med minkfett eller liknande. Stoppa in kniven. Låt den sitta i 1 vecka. Torka av.Det enda "felet" jag kan se är att kniven vill släpa i hölstret - man får lov att vinkla kniven för att undvika detta vid ur och isättning.
Men hursom - jag tror att denna kommer att bli perfekt för mig - tackar.
Jag har på senare tid blivit mer och mer imponerad av Bill Siegles arbete. Kika gärna på hans kreationer, kan finnas något där som du tycker är lämpligt: http://www.geocities.com/siegleknives/- Snygga knivar som går att hålla i. Gärna med trähandtag, men inget lapp-tjafs!
- Bra stål. Behöver inte vara rosttrögt.
- Gärna med Kydex-slida som valmöjlighet.
- Max 3000:-.
Mycket fina knivar, men kanske inte så lämpliga till att tälja med. Dock väldigt fina allroundknivar.Vad tror du om Gene Ingrams verk?
Hur känns micarta i handen? Kan det jämföras med trä, eller är det "plastigare"? Är det tåligt?
Just det. Jag har inte köpt den än. Om det är köpläge vet jag inte. Det beror snarare på om du får ett bra pris hos den lokale- eller internetleverantören. Triflex-stålet är fortfarande en mycket intressant historia. Får nog skriva till fabriken för att suga ut lite mer info.Hur gick det dePaul med mora 780 som var för bra för att vara sann? Var den det eller är det köp läge på den? Vart köper jag den i sverige? På frosts hemsida listar dom 3 olika 780, vad skiljer?
//Håkan