Menar du skalkniv?Nån med en bra idé hur man bäst fixar till ett fodral till en hackkniv?
Har fått tag på en som totalt är ca 15cm lång och väger 33g med vanligt rostfritt stål,den får ersätta Viktorinox'en.
peter
~Paul~
Menar du skalkniv?Nån med en bra idé hur man bäst fixar till ett fodral till en hackkniv?
Har fått tag på en som totalt är ca 15cm lång och väger 33g med vanligt rostfritt stål,den får ersätta Viktorinox'en.
peter
Menar du skalkniv?
~Paul~
Förstår. Har tyvärr aldrig sett några slidor över huvud taget i samband med denna typ av huggare. Du vet att det inte är särskilt svårt att tillverka en egen slida i kydex?? I samband med en kinahuggare så borde det arbetet vara ytterst simpelt med tanke på bladets form.Nä,en hackkniv,en såndär med rektangulärt blad och ett litet hål i ena hörnet.Viktorinox'en är en skalkniv.
peter
Förstår. Har tyvärr aldrig sett några slidor över huvud taget i samband med denna typ av huggare. Du vet att det inte är särskilt svårt att tillverka en egen slida i kydex?? I samband med en kinahuggare så borde det arbetet vara ytterst simpelt med tanke på bladets form.
~Paul~
Tyvärr så har jag ingen erfarenhet av Stockholmsbutikernas utbud. De flesta grejer finns idag att tillgå på nätet.Nån idé om var man kan köpa sig en liten bit kydex i huvudstaden?
Antar att det enklaste är att dra en knäpprem över ryggen,men iofs skulle en 'ficka' vara mer smutt.
peter
Tyvärr så har jag ingen erfarenhet av Stockholmsbutikernas utbud. De flesta grejer finns idag att tillgå på nätet.
Testa: http://www.nordellknives.com/indexS.shtml
~Paul~
Varför skulle det ta så lång tid att beställa?Jo,den sidan kom upp när jag sökte.Men det tar år och dagar att beställa,jag vill ju ha det här och nu.
peter
Varför skulle det ta så lång tid att beställa?
Hur pass bråttom har du?
~Paul~
OKNja,det är tålamodet som tryter.Får antagligen 'uppfinna' ett alternativt material...blir klart imorron...
peter
Nån idé om var man kan köpa sig en liten bit kydex i huvudstaden?
Antar att det enklaste är att dra en knäpprem över ryggen,men iofs skulle en 'ficka' vara mer smutt.
peter
Kolla in Knivkompaniet, www.knivkompaniet.se. De har butik på Norrmälarstrand.