Kök på 12 dars tur i Sarek?

Hej!

Som rubriken lyder, jag o far ska till Sarek i 12 dar i augusti i sommar o jag stårnu i valet o kvalet vilket kök jag ska ta med, antingen mitt MSR XGK EX lr Trangia 27 med gas...råd?

Mvh/Oscar

Jag hade tagit Triangia med gas...tyst, fin och enkel brænnare framfør MSR som er rætt høgljudd og ingen møjlighet til finjustering...Hadde det vært vinter med mye snøsmelting så hadde MSR brænnaren kommit mer till sin rætt. (Ursækta halvnorskan, skriver på Norsk mobil med norsk stavprogram).
...sen beror det væll på vilken mat du tenkt laga...Ska du bara koka upp vatten så er båda læmpliga..men gormetkok gøres på Triangia av dessa två køk..

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Jag hade tagit Trangia och en liten brännare som backup. Råkar själv ha ett EtaExpress och den brännaren är liten och lätt. Har aldrig haft problem med mitt Trangia men trist om något händer dag 3...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips