Knivval: Erfarenheter efterfrågas!

Ingen...

fara..Delican slicar upp korven, cuttar repen och snider trägubbarna...sen så finns det ju även större modeller av Spyderco.

/Anders B

TJa, för att hålla sig till trådens skapares specifikation.

Jag har erfarenhet av Cold Steel och det är jäkligt "vassa" knivar. Jag använder den inte riktigt i det som här kallas friluftsliv utan till annan närliggande verksamhet. Den håller till allt tror jag.

Fast det är sant som något sa att eggen inte är slipad för att tälja i nån större omfattning. Skall man tälja i större utsträckning bör den slipas om. Fast det är klart att den duger ju för att göra vindskydd och tripoder och annat.

Mvh
Fredrik

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips