Knivtillverkning som hobby!

Den är fin den där MAW.

Har gjort lite mer på H1:an. Ska använda den några dagar för att känna hur den känns innan jag gör det sista.

Funderar på att fila ett spår runt hela bolstret. Blir det för mycket tror ni?

ef47e7c15a768c8de2c521018aeedcb2.jpg



Fredrik
 
Den är fin den där MAW.

Har gjort lite mer på H1:an. Ska använda den några dagar för att känna hur den känns innan jag gör det sista.

Funderar på att fila ett spår runt hela bolstret. Blir det för mycket tror ni?

ef47e7c15a768c8de2c521018aeedcb2.jpg



Fredrik

I ärlighetens namn tycker jag den är ”klar” som den är. Jättefin [emoji106]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Den är fin den där MAW.

Har gjort lite mer på H1:an. Ska använda den några dagar för att känna hur den känns innan jag gör det sista.

Funderar på att fila ett spår runt hela bolstret. Blir det för mycket tror ni?

ef47e7c15a768c8de2c521018aeedcb2.jpg



Fredrik

Tycker det blir rätt lagom så där faktiskt. Ska bli kul att sen med slutfinish sen!
 
Hejsan är inte nybörjare men trött på handborra. Vilken pelarborrmaskin skulle ni rekommendera för max 2500 kr för att borra upp knivskaft? Funkar den där lilla Bosch bra som finns på Jula eller är den för liten? Måste ha en rätt kompakt då jag jobbar hemma i köket. Mvh tomas
 
Hejsan är inte nybörjare men trött på handborra. Vilken pelarborrmaskin skulle ni rekommendera för max 2500 kr för att borra upp knivskaft? Funkar den där lilla Bosch bra som finns på Jula eller är den för liten? Måste ha en rätt kompakt då jag jobbar hemma i köket. Mvh tomas

Jag har haft den som du sannolikt menar, PBD40? Den räcker gott till träborrning, med god precision. Även knivmakerirelaterad metallborrning faktiskt. Jag gillade den, bra värde för den ändå rätt lilla pengen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Har också haft den. Bäst i prisklassen. Köp den på Bauhaus med deras prisgaranti, på Black Friday mot Clas Olsson (som då har 20 % på Bosch oftast). Så har du den för 1500 kr typ.
 
Jag har haft den som du sannolikt menar, PBD40? Den räcker gott till träborrning, med god precision. Även knivmakerirelaterad metallborrning faktiskt. Jag gillade den, bra värde för den ändå rätt lilla pengen


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hej och tack för tips. Kan man borra ett knivskaft eller blir den för kort tror du?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.