Knäppetält efterlyses

Knäppetält

Om du menar knäppetältet av camotyg , så finns detta
på typ överskottslager. Det av plast är svåare att få tag i, ring närmaste regemente och hör efter.

hälsningar

Björn

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Testa här

HB Sunes (hemsida)

Granstigen 2
310 41 Gullbrandstorp
Sverige
Tel: 035-53556, 070-7184734
(Tala med: Sune Fors)
E-post: hb.sunes@swipnet.se

Beklädnadsmtrl, verktyg.
>>

Mina ungar köpte som leksak knäppetält här.

// AL

Military Shop

i Göteborg hade nya av galontypen för några år sedan.

Tältvävstypen brukar finnas på Ö&B ibland. Tältvävstypen rekommenderas ej att bo under, men kan med fördel används till att bygga dukkajaker av enligt en äldre man jag träffade på Orust.

Re: Varför?

Jag ska ha det till hunden när vi är ute.
Vill inte ha en blöt hund inne i tälet och jag tyckte att det kunde vara snällt att ge han lite skydd.

Johan

Re: Varför?

kofalla; sa:
Får man fråga vad du ska med knäppetältet till?

Jag har kanoten inlindad i knäppetält. Tål solljus bättre än peresseningar från Clas i sjön. Det kommer in vatten i en söm efter kanten men annars funkar de bra.

Sedan är de bra att ha som skydd i bilen när man slänger in smutsiga saker i skuffen.

Rolig leksak för ungarna.

//AL

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips