KM kvalitet tråd i sömmar

Hittade tillbaka till Utsidan efter några års frånvaro.

Har använt KM Gere sedan 2014. Då köpte jag två par, men de pensionerades för några år sedan till förmån för ett nytt par. Medan jag var väldigt imponerad av hållbarheten på det första inköpet är jag besviken på tråden i sömmarna på det senaste paret. Det höll såpass bra och länge att det inte handlar om ett reklamationsärende, men nu börjar byxan falla samman i gren, fickor, logga m.m. Det handlar alltså inte om en enstaka punkt på byxan som fallerar, utan det är flera sömmar lite överallt.

Jag är lite förvånad eftersom de två tidigare paren höll väl och länge. Så nu undrar jag om jag bara fått ett måndagsexemplar och ska våga köpa ännu ett par, eller om jag ska leta upp en ny modell som passar? Hur har sömmarna hållit i era KM-grejer inköpta de senaste åren?

Begränsad livslängd har hela industrin sysslat med länge, man designar produkten för ett visst livsspann. Ingen blir rik på att göra som RR gjorde långlivade bilar.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Hittade tillbaka till Utsidan efter några års frånvaro.

Har använt KM Gere sedan 2014. Då köpte jag två par, men de pensionerades för några år sedan till förmån för ett nytt par. Medan jag var väldigt imponerad av hållbarheten på det första inköpet är jag besviken på tråden i sömmarna på det senaste paret. Det höll såpass bra och länge att det inte handlar om ett reklamationsärende, men nu börjar byxan falla samman i gren, fickor, logga m.m. Det handlar alltså inte om en enstaka punkt på byxan som fallerar, utan det är flera sömmar lite överallt.

Jag är lite förvånad eftersom de två tidigare paren höll väl och länge. Så nu undrar jag om jag bara fått ett måndagsexemplar och ska våga köpa ännu ett par, eller om jag ska leta upp en ny modell som passar? Hur har sömmarna hållit i era KM-grejer inköpta de senaste åren?

Det är bara att reklamera, deras kundservice är trevliga!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips