KM kvalitet tråd i sömmar

Hittade tillbaka till Utsidan efter några års frånvaro.

Har använt KM Gere sedan 2014. Då köpte jag två par, men de pensionerades för några år sedan till förmån för ett nytt par. Medan jag var väldigt imponerad av hållbarheten på det första inköpet är jag besviken på tråden i sömmarna på det senaste paret. Det höll såpass bra och länge att det inte handlar om ett reklamationsärende, men nu börjar byxan falla samman i gren, fickor, logga m.m. Det handlar alltså inte om en enstaka punkt på byxan som fallerar, utan det är flera sömmar lite överallt.

Jag är lite förvånad eftersom de två tidigare paren höll väl och länge. Så nu undrar jag om jag bara fått ett måndagsexemplar och ska våga köpa ännu ett par, eller om jag ska leta upp en ny modell som passar? Hur har sömmarna hållit i era KM-grejer inköpta de senaste åren?
 
Begränsad livslängd har hela industrin sysslat med länge, man designar produkten för ett visst livsspann. Ingen blir rik på att göra som RR gjorde långlivade bilar.
 
Hittade tillbaka till Utsidan efter några års frånvaro.

Har använt KM Gere sedan 2014. Då köpte jag två par, men de pensionerades för några år sedan till förmån för ett nytt par. Medan jag var väldigt imponerad av hållbarheten på det första inköpet är jag besviken på tråden i sömmarna på det senaste paret. Det höll såpass bra och länge att det inte handlar om ett reklamationsärende, men nu börjar byxan falla samman i gren, fickor, logga m.m. Det handlar alltså inte om en enstaka punkt på byxan som fallerar, utan det är flera sömmar lite överallt.

Jag är lite förvånad eftersom de två tidigare paren höll väl och länge. Så nu undrar jag om jag bara fått ett måndagsexemplar och ska våga köpa ännu ett par, eller om jag ska leta upp en ny modell som passar? Hur har sömmarna hållit i era KM-grejer inköpta de senaste åren?

Det är bara att reklamera, deras kundservice är trevliga!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nåman Bristande kvalitet Fjällräven G-100 Kläder 47
Ante50 Fjällräven Eco Shell Kvalitet Kläder 3
Askel RevolutionRace - kvalitet? Kläder 17
Still Alive Dålig kvalitet på Lundhags kängor? Kläder 45
Grekgök Fleece - varierande kvalitet? Kläder 5
FruNalleman Erfarenheter av Fjällräven? Kvalitet? Kläder 8
The North Face M Redpoint Pant - kvalitet eller snarare brist på Kläder 4
simpau Tips om jacka med bra kvalitet Kläder 4
Erikk Lundhags Scout - kvalitet? Kläder 2
swift33 Skaljacka med BRA kvalitet sökes med ljus och lykta Kläder 13
janholmquist Fjällräven byxor = kvalitet? Kläder 4
meywalk Haglöfs, kvalitet? Kläder 11
pathfinder77 Haglöfs och kvalitet? Kläder 13
Malindo Grifone: kläder med utmärkt relation pris/kvalitet Kläder 0
GoreTex kvalitet Kläder 2
nicko_ Problem att hitta gammal tråd med rekommendation för billig, bra regnjacka Kläder 9
Chrabban En till tråd om skor/kängor Kläder 23
seww Ännu en tråd om regnkläder... Kläder 10
Läraren Tråd till huvan på skaljacka Kläder 1
Napoleon Stort behov av hjälp! Ännu en tråd om storlek på Lundhags Professional Kläder 26
MickeD Ännu en tråd om regnställ Kläder 4
d-b Vem limmar sömmar som spruckit? Kläder 2
Är kvaliten på sömmar i byxor sämre nuförtiden Kläder 4
lowe tejpade/svetsade sömmar Kläder 2
kagge Tejpa sömmar ? Kläder 3
majorbriggs Problem med tejpade GoreTex-sömmar Kläder 3
ghostface Tejpa sömmar? Kläder 9
plast tejp på sömmar lossnar Kläder 10
LarsBq Haglöfs Actives med kassa sömmar? Kläder 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.