KM Asynja - byxor

Frågan är enkel: kan man ta på dem med kängor på fötterna?

De har dragkedjor upp till knäna men det garanterar ju inget och de verkar ju vara så förtvivlat smala (på bilderna) Jag kan tyvärr inte klämma på dem, jag är inte i närheten av fysiska exemplar på någon månad till.

Tack på förhand / Per Z

Mitt första inlägg blir ett lika enkelt svar som din fråga: ja.
Åtminstone mina stl L som med mycket lite meck går över mina Lundhags stl 47. Dock är jag inte helt nöjd med brallorna, läcker en del från dragkedjor och gylf vid kraftigt regn.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tack för kort och informativt svar, right on the spot!
Jag tänkte just fråga vilken storlek på byxor du hade men när du skrev om läckage vid regn så börjar jag dra öronen åt mig. De ska ju de faktiskt tåla hårt regn, typ när man är på fjället. Jag får nog leta efter andra byxor :/ Har jackan sen tidigare och hittade byxorna för bra krona så jag tänkte göra en investering, men det får nog bli mer research för byxor.

Tack!

Gillar brallorna i vardagen, framförallt när jag cyklar eller hänger med barnen i skogen och det regnar måttligt. Men i fjällen, när regnet kommer i floder i sidleds så tycker jag inte de håller måttet. Cutan-tyget verkar hålla tätt men dragkedjorna är tyvärr inte bra. Dessutom upplever jag dem lite korta jämfört med mina andra KM-byxor i samma storlek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips