• Vi har ju bytt forum och det finns säkert en del att förbättra. Har du problem? Titta först i forumet Felrapporter om felet redan är känt. Om inte så kan du starta en ny tråd där. Har du förslag på förbättringar eller andra synpunkter så passar ett inlägg i Funktionsförslag bättre.

Klimatkontot

Ett till synes återkommande mönster.
När subventionerna dras bort så är Milönissarna för bekväma att fullfölja.

Är kanske rent av grundfundamentet i hela miljöhypen att det alltid är någon annan som ska bära kostnaden och bära oket ?

Ett tågbyte låter inte som en omöjlig utmaning i mina ögon.

Sen är det väl synd att nattågen inte går hela vägen, men någon måste ju betala och det är ju uppenbarligen inte resenärerna.

Det märkliga är att miljarder slussas ut från Norrbotten för lätta på levnadssättet i söder men och få något hit upp verkar vara svårt. Titta på vägarna rena kostigen och dessa är en anledning varför man måste köra med stora bilar här uppe i norr. Bygg en mur i Umeå så blir det bra...läste för ett tag sedan att norrbotten skulle klara sig väl utan den södra delen av landet.

Det där får du gärna redovisa, försökte minimera allt och hamnade på 1,0.
Så du bor ingenstans, reser inget, äter inget och konsumerar inget?

Minimum på mat-kategorin verkar vara 0,6 och minimum på resekategortin 0,2.
Jag märkte dock att man kan minimera boendet genom att lägga till antalet personer som bor i hushållet, vilket innebär att om jag skaffar 17 ungar så minskar jag min klimatpåverkan enligt denna undersökning.
Har man barn borde ens resultat räknas upp med ett halvt medelkonto per barn.
OK, jag kanske gjorde något fel när jag svarade på frågorna. Jag skall gå igenom det där testet en gång till när jag har tid, så får vi se vad jag kommer fram till.

Jag fick 1,2 men då var det 22 pers på 10 kvm, mindre än 18 grader inne och egna vindkraftverk, noll köttkonsumtion, och ingen bil. Kan nog bli ännu mindre om vi byter till oss en mindre lägenhet och sänker värmen.

Det där får du gärna redovisa, försökte minimera allt och hamnade på 1,0.
Så du bor ingenstans, reser inget, äter inget och konsumerar inget?

Minimum på mat-kategorin verkar vara 0,6 och minimum på resekategortin 0,2.
Jag märkte dock att man kan minimera boendet genom att lägga till antalet personer som bor i hushållet, vilket innebär att om jag skaffar 17 ungar så minskar jag min klimatpåverkan enligt denna undersökning.
Har man barn borde ens resultat räknas upp med ett halvt medelkonto per barn.
Jag har gjort testet igen och det visade sig att jag inte svarat på alla frågorna rörande bostadskategorin. När jag gjorde det fick jag ett mycket högre tal: 4,0. Tack för att du påpekade att mitt resultat nog var fel så att jag fick chansen att göra om och göra rätt.

Logga in

Tips!