Klimatförändringar - vi lever i det

Dra en linje från där grafen börjar 1979 till idag, så ser du att de inte är en fallande trend över tid. Värdet nu har bara stuckit iväg onormalt mycket och går ner nog ner till trendlinjen igen, innan den troligen fortsätter följa den uppåt igen.
Du läser grafen som fan börja på 1850 så får du mer vatten på din falska kvarn.
De senaste 13 månaderna har en fallande kurva det är budskapet och passar det inte ditt narrativ, strunta i det.

Vad menar du? Jag länkar eller hänvisar till mina källor i alla fall. Du har i #344 bara ett påstående. Pissdåligt enligt mig.

Är det fel eller svårt att länka/hänvisa till det man säger?

Lite nivå på debatten tycker jag att vi ska ha.

Källkritik är bra.
Och att undvika person och budbärar kritik. Håll er till saken.

Du läser grafen som fan börja på 1850 så får du mer vatten på din falska kvarn.
De senaste 13 månaderna har en fallande kurva det är budskapet och passar det inte ditt narrativ, strunta i det.
min kvarn? :-D...jag påpekade bara din bristande tekniska analys från den graf DU postade

posta en graf från 1850 då så vi får se.

trenden vänder då vi får lägre bottnar och lägre toppar.

Grafer hit och grafer dit. Bara att ifrågasätta pålitligheten i graferna och misstänkliggöra budbäraren så kan man fortsätta pajkastningen 🙃

Men varsågod för den som inte orkar google:

1750708305065.png

1750708339676.png

Bilagor

• 1750708293518.png
    1750708293518.png
    100.1 KB · Visningar: 4
Ett bra tecken på att andra länder inte tagit sitt ansvar på samma sätt som vårat land.

Sverige har vänt sin kurva så den pekar nedåt sedan 70talet, vi har bland de lägsta CO2 utsläppen per capita i EU och under världssnittet trots att vi är ett I-land med tung industri men det hör man sällan i media.
1750736156394.png

Det grafen visar är koldioxidhalten i atmosfären, vilket gör det varmare. Mer havsvatten avdunstar och ökar på växthuseffekten.

Detta är fakta och är inget som IPCC hittar på eller klimatalarmisterna hittar på.

Ren fakta.

Personligen tycker jag att det är väldigt oroväckande.

Vad vi gjort i Sverige spelar inte så stor roll för situationen nu...vi behöver bidra med kunskap och fortsätta göra bra saker.

Vad vi gjort i Sverige spelar inte så stor roll för situationen nu...vi behöver bidra med kunskap och fortsätta göra bra saker.

Om det vi gjort inte spelar någon roll nu trots att vi i runda slängar sänkt våra CO2 utsläpp med 60% sedan -70talet, då spelar det ju sannolikt heller ingen roll om vi sänker våra utsläpp ytterligare nu ?

Vi har redan tagit vårt ansvar och betalt notan, nu vill klimatalarmisterna att vi även ska betala andras nits som dom uppenbarligen inte vill betala själva.

Om det vi gjort inte spelar någon roll nu trots att vi i runda slängar sänkt våra CO2 utsläpp med 60% sedan -70talet, då spelar det ju sannolikt heller ingen roll om vi sänker våra utsläpp ytterligare nu ?

Vi har redan tagit vårt ansvar och betalt notan, nu vill klimatalarmisterna att vi även ska betala andras nits som dom uppenbarligen inte vill betala själva.
Jag menar bara att vi ska fortsätta att minska våra utsläpp såklart, men att vi kan och borde bidra med vår kunskap.
Det svåra är att komma överens om hur utsläppsminskningen ska gå till och vem som ska stå för notan.
Jag tycker att man plocka de lägst hängande frukterna först, och sedan satsa på att minska de största utsläppen, men det är svårt.

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg