• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Klättring stockholm

Hej,
Finns en del sådana här trådar ser jag men tänkte försöka en till.
Jag har precis funnit ett stor intresse för klättring. Har tagit grönt kort och klättrade ca 2-3 ggr i veckan tills min enda klätterkompis bestämde sig för att flytta utomlands.. tyvärr är alla andra av mina vänner antingen ointresserade av klättring, höjdrädda eller någon annan passande ursäkt för att inte lära sig klättra.. Jag började klättra massa själv men har verkligen börjat tröttna på det och har nu inte klättrat på 3 månader :(

Tänkte om det finns några andra som också är intresserade av att börja klättra ihop. Jag är 23 årig tjej och klättrar än bara ca 5c men klättrar gärna med duktigare killar och tjejer också i alla åldrar.

Så om någon är intresserad så kan ni väl höra av er. Skulle vara kul att komma igång med klättringen igen.
 
Hej ÄnglaE.
Min klätterkompis har iofs inte flyttat utomlands men bor ändå drygt 2 timmar bort. Det skulle vara smidigare att hitta ngn att klättra med som bor närmare, och du dök lägligt upp. =)

Jag är varken höjdrädd eller ointresserad av klättring. Har både grönt och rött kort och klättrar runt 6b-6c tills underarmarna tar slut.

Var brukar du klättra?
 
Hej ÄnglaE.
Min klätterkompis har iofs inte flyttat utomlands men bor ändå drygt 2 timmar bort. Det skulle vara smidigare att hitta ngn att klättra med som bor närmare, och du dök lägligt upp. =)

Jag är varken höjdrädd eller ointresserad av klättring. Har både grönt och rött kort och klättrar runt 6b-6c tills underarmarna tar slut.

Var brukar du klättra?

Hej!
Åh va roligt :)

Tidigare har jag klättrat på mest Klättercentret telefonplan men har även varit i solna en del. Du?
 
Roligt, indeed.

Jag har klättrat mest på Telefonplan, men även i Västberga, Nacka och ett par gånger i Solna. Telefonplan får nog anses vara min favorit so far.

Jag försökte skicka ngt slags privatmail, men det verkade inte riktigt funka så jag fortsätter här.

Annars var jag nyfiken på när du klättrar för att se om jag inte kunde dyka upp samtidigt (en klar fördel när man säkrar ;) )
 
Sommarklättring

Tjena ÄnglaE
Först måste jag ju säga att det är fantastiskt kul att hör att du funnit passionen i klättring =) Själv föll jag in på den banan för ett antal år sedan men det är först på senare år som "klätterskallen" infunnit sig ordentligt. Jag klättrar gärna ute när vädret så tillåter. I stockholm så har vi faktiskt en hel del fina klippor som man kan ta sig till med kollektiva färdmedel =)

Har du klättrat ute eller är sugen på det så hör av dig vetja =)
/Johan
 
Söker en till klätterkompis

Hej!

Jag klättrar redan 2 gånger i veckan med en kompis, men är sugen på att åtminstånde köra 3 gånger i veckan. Klättrar 6b ungefär. Precis kommit hem från 6 månader i Indien där jag hann klättra en del utomhus innan jag skadade mig. Fått mersmak för det och är nu grymt sugen på att komma ut i Sverige. Klättrat sen förra våren med uppehåll under sommaren och i Indien.

Letar i alla fall efter någon eller några till att klättra tillsammans med. Gärna någon som redan kör utomhus eller någon som är intresserad av att börja köra utomhus. Planerar att boka upp en kurs snart om jag inte hittar någon som kan lära mig grunderna.

Hör av er antigen här i forumet, genom ett privat meddelande eller skicka ett sms till 0736295334.
 
Här finns det många kompisar

Hejsan.

Som någon skrev här tidigare så kanske utomhusklättring ett alternativ för dig?
Berggsidan har öppna klättringar på helgerna, kurser mm. massor med härliga människor.
Så har du Stockholms klätterklubb.

Utomhusklättare klättrar ju även inomhus...

Mitt tips till dig är att gå med i en förening/klubb ovan. Bredda ditt kontaktnät och ha massor med klätterkompisar att välja mellan.

//Peter
 
Hej jag heter Mange och är 18 år. Prövade på klättring tidigare i veckan, lyckades ta mig upp för en 5c innan mjölksyran slog till med full styrka. Ska troligen ta grönt kort och börja klättra mera men har ingen att klättra med :( så skulle vara jätte kul om vi kunde klättra tillsammans nån gång. Har än så länge bara klättrat på klätterverket då det varit närmast men skulle nog kunna klättra på andra ställen också bara inte det är för långt bort från bagarmossen.
 
Hej,

Jag heter Tobias och trivs bra med mina klättervänner. Men det är ju roligare om man är flera bekanta och kan komma iväg även om någon är sjuk eller inte har möjlighet. Jag har både bil och diverse utrustning. Jag kör helst trad eller sport inom området 5-6. Diverse alpina äventyr är också alltid intressant så har ni den ådran får ni också gärna skrika till! Kör en del inomhus, mest under vinterhalvåret i Solna och tar mig uppåt början av sju-registret.

/Tobias
 
Tjo.

Som nyinflyttad Stockholmare söker jag själv nya klätterkamrater.
Håller till på telefonplan när det gäller inomhusklättringen.

Jag klättrar det mesta
Bloudering -min sämsta gren :)
Bult - 5b-6a
Topp - 6-6b
Detta gäller inomhus grader, utomhus ligger spannet lite lägre.

Trad ligger i mina planer men inte ännu kommit igång.
Alpinmiljö ligger även det i mina tankar.

Klättrade inte med personer som ville åt samma håll som mig därför har man aldrig kommit igång med tradklättringen.
Så jag söker personer som vill ta sig an en nybörjare på trad, och som i framtiden vill ut på alpina turer.

Har bil och "grundkit" gällande trad.


Hälsningar
Fredrik
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
M33 Trad klättring Stockholm med omnejd Klätterkompis 1
rebecka.gullberg.9 Barnvänlig klättring runt Stockholm Klätterkompis 0
Hansanders Klättring i helgen (Stockholm) Klätterkompis 0
eg07-9qvi53 Stockholm klättring Klätterkompis 8
FR123 Afterwork klättring i Stockholm Klätterkompis 3
Bjoern Klättring Stockholm Klätterkompis 0
pettrus_1 Klättring i Stockholm Klätterkompis 1
IngridL Föräldraledig i Stockholm för klättring dagtid? Klätterkompis 3
KattaKai Bilda replag, Tarfala 22-30 augusti Klätterkompis 0
Stamborg Via Ferrata-kompis i Österrike 16 juli-5 augusti Klätterkompis 1
packåsna Klätterkompis alpint runt Keb i september Klätterkompis 0
Erik93 Klättring i Göteborg Klätterkompis 3
CMaagaard Klättring i Kalifornien Klätterkompis 0
davved Alpin klättring i Chamonix i Juli Klätterkompis 1
jwilco Klättring i Hemsedal eller Oppdal inan Jul Klätterkompis 0
Tobbelito Semester klättring solna/Telefonplan Klätterkompis 0
snehurka Klättring och O-ringen Klätterkompis 0
jwilco Söker Is klättring och Alpin klätterkompis Klätterkompis 0
devon Klättring GBG Klätterkompis 9
claes.renstrom Klättring fre 29 sept Klätterkompis 0
alexey Klättring Sundsvall Klätterkompis 2
q062am Klättring blåberget 25-28 juli Klätterkompis 0
LinneaK Klättring kring varberg Klätterkompis 0
jneander Klättring - Vecka 26 Klätterkompis 0
torbjorn_liljedahl Alpin klättring (Norge) Klätterkompis 2
snehurka Påsk klättring i GTB Klätterkompis 2
Glenn R Klättring i Norrköping Klätterkompis 0
Sverre_klättrare klättring solna Klätterkompis 5
klättring tenriffa el liknande dec ? Klätterkompis 7
LillKnaas84 Klättring Kalymnos 9/10-20/10 2013 sugen? Klätterkompis 1
devon Klättring Göteborg Klätterkompis 1
Henriko Klättring runt Nice/sydöstra Frankrike? Klätterkompis 2
Skojhyddan Solna telefonplan klättring Klätterkompis 0
Kurt Balsam Klättring Ö-vik, sommar -13 Klätterkompis 0
D3nny Ute klättring Västra Götaland/Bohuslän samt län omkring. Klätterkompis 2
Edvin m Alpin klättring 2-17 april? Klätterkompis 0
trolltind Dagtids klättring Sthlm Klätterkompis 12
daniel berger 17-åring söker kurskamrat, grundkurs klättring, Bohuslän Klätterkompis 0
andersni återuppta klättring i uppsala Klätterkompis 11
Pandan Klättring i Åre Klätterkompis 3
fridag Klättring Malmö/Lund Klätterkompis 5
Prime Klättring telefonplan Klätterkompis 0
jackemos Klättring i Solna vardagkvällar och helger Klätterkompis 2
StefanBergquist Klättring ute Göteborg Söndag 3/7 Klätterkompis 1
Ma_Fredde Klättring Göteborg nu på måndag (4/7) Klätterkompis 1
ascendo Sthlm: Klättring dagtid Klätterkompis 3
A.P. Klättring vart som i Sthlm! Klätterkompis 0
jojje_83 Klättring runt Oskarshamn Klätterkompis 1
Chatte Kompis till kurs i Alpin klättring, start mellan 22/4-26/5 Klätterkompis 1
angerground Klättring i Sthlm! Klätterkompis 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.